Sfinks nie chce Da Grasso

Piątek
30.07.2010
Zapowiadane od ponad pół roku połączenie spółek nie dojdzie do skutku. Władze Sfinksa uznały, że transakcja nie przyniesie firmie oczekiwanych zysków.
 

W październiku ubiegłego roku firmy podpisały umowę przedwstępną, w myśl której Sfinks miał przejąć 100 proc. udziałów w Da Grasso. Pierwszy termin przejęcia ustalono na styczeń tego roku, jednak później przesunięto go o sześć miesięcy. W tym czasie obie spółki miały przygotowywać się do integracji, a Da Grasso miało przedstawić założenia i dane liczbowe, na podstawie których Sfinks opracowałby dla sieci plan rozwoju. W Da Grasso cały czas trwał audyt, którego ostateczne wyniki nie zadowoliły jednak Sfinksa.

- Jeszcze z ramienia zarządu Sfinksa rozpocząłem negocjacje w sprawie możliwego nabycia udziałów sieci Da Grasso. Wstępne rozmowy i przeprowadzone due diligence wskazywało na szereg możliwych synergii wynikających z połączenia. Były jednak pewne braki prawne i biznesowe, które Da Grasso zobowiązało się uzupełnić, dlatego przesunęliśmy termin podjęcia decyzji. Przedstawione przez Da Grasso informacje dotyczące uzupełnienia braków prawnych jak i założeń biznesowych nie spełniły naszych oczekiwań. Mimo że bardzo atrakcyjne byłoby dla nas skokowe powiększenie sieci, decyzja o przejęciu Da Grasso na pierwotnych warunkach byłaby obarczona dużym ryzkiem, że sieć nie będzie generować oczekiwanych wyników – komentuje Sylwester Cacek, były prezes a obecnie członek rady nadzorczej Sfinks Polska.

Chociaż Sfinks nie powiększy się z dnia na dzień o prawie 200 restauracji, to nie rezygnuje z dalszego rozwoju. Zgodnie z długoterminową srategią w 2011 spółka ma zarządzać ponad 150, a w 2014 ponad 290 restauracjami.

- Priorytetem dla Sfinksa jest dalszy rozwój i zwiększanie liczby restauracji, co zapewni nam realizacja założeń strategii ogłoszonej w kwietniu tego roku. Jest ona w pełni aktualna i zamierzamy koncentrować się na rozwoju naszych sieci Sphinx i Wook. Nadal zgodnie z przyjętą strategią nie wykluczamy dalszych działań i projektów związanych z akwizycją innych marek - mówi Mariola Krawiec-Rzeszotek, prezes zarządu Sfinks Polska.

(mak)


Magdalena Krocz

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa