Jaki biznes się opłaca?

Sprawdzamy, co bardziej się opłaca: pizzeria, pensjonat, prywatna szkoła wyższa, salon dietetyczny czy sklep odzieżowy. Ponadto prezentujemy 15 pomysłów na sklep z biżuterią i kosmetykami. Nasi specjaliści radzą, jak urządzić biuro oraz jak wyegzekwować płatności od nieuczciwych kontrahentów. Sprawdzamy, które konto dla firmy jest najlepsze oraz co trzeba umieć, żeby samodzielnie prowadzić księgowość swojego biznesu. Z Piotrem Galińskim rozmawiamy o jego gospodarstwie agroturystycznym.
 

We wrześniowym numerze 9/2010 (67)

Supertemat

image

Firma pełna wdzięku
Na kosmetykach i biżuterii da się zarobić, trzeba jednak pamiętać, że nie są to produkty pierwszej potrzeby i popyt na nie w dużej mierze uzależniony jest od koniunktury.

Przegląd marek franczyzowych z branży kosmetyki, upominki, biżuteria: Yves Rocher, Organique, Drogerie Jasmin, Mydlarnia u Franciszka, Say International, Parfum Bar, Yes, Ada plus, Zielony Kot, Incanto Jewellery, Galeria Prezentów, Fashion Flowers.

Raport specjalny

Rzemieślnik broni swojej firmy
Bednarz, rymarz, zdun, zecer, kowal, ludwisarz – wydawałoby się, że te profesje spotkać można już tylko na liście zawodów zanikających. Nic bardziej mylnego. Rzemieślnicy potrafią wykorzystać dobrodziejstwa nowoczesnego rynku. Także franczyzę.

Moim zdaniem

Inwestuj ostrożnie
Lato na rynkach finansowych rozpoczęło się całkiem obiecująco, bo wszystko sprzyjało posiadaczom akcji. Po fatalnym drugim kwartale fundusze inwestycyjne chciały dobrze rozpocząć trzeci. Pomagał im w tym dziele trwający na przełomie lipca i sierpnia sezon publikacji raportów kwartalnych przez amerykańskie spółki.

Lista postanowień
Jesień. Kiedy dzieci zakładają tornistry na plecy, rodzice zakładają nowe firmy…

Fakty trendy

Outlety dobre na kryzys
Sytuacja w odzieżówce powoli się stabilizuje, ale na wysokie zyski firmy z branży będą musiały jeszcze poczekać.


Salon Franczyzy się sprawdza
Trwają przygotowania do najważniejszego wydarzenia branży – 8. Ogólnopolskiego Salonu Franchisingu. Darmowe Forum Szkoleniowe dla biorców i dawców licencji zostało rozszerzone do trzech dni.

Nowa Gaga każdego miesiąca
Sieć Gaga Trattoria rozwija się poprzez franczyzę od zaledwie kilku miesięcy, a już otworzyła trzy partnerskie placówki.

4F mocniejsze po fuzji
Producent odzieży sportowej i streetwear przeszedł przez kryzys suchą nogą i szykuje otwarcia w drugiej połowie roku.

Pociągi pod specjalnym nadzorem
Jak połączyć miłość do starych pociągów i chęć zrobienia dobrego interesu? To pytanie zadał sobie Petr Fridrich, czeski biznesmen. W rezultacie otworzył restaurację Vytopna, w której główną atrakcją jest mini tabor kolejowy, dowożący zamówienia prosto na stół klienta.

Nieruchomości w 3D
Na rynek franczyzy wkracza eWynajem – nowy system z branży nieruchomości.

Chleb z Biedronki, a nie od Józka
Zamiast do osiedlowego sklepiku na zakupy wybieramy się do supermarketu. Dlatego z map naszych miast i wsi znikają kolejne małe rodzinne firmy.

Amatorzy cudzych pomysłów
Największym dobrem sieci jest marka sprzedawana franczyzobiorcom. Dlatego trzeba ją chronić. Niestety, plagiatorów nie brakuje, również na rynku franczyzy.

Szkolenia dają kopa
Właściciele firmy szkoleniowych twierdzą, że klientów im nie brakuje, a spowolnienie gospodarcze nie zmniejszyło ich przychodów. Liczą, że ten rok zakończą z jeszcze lepszymi wynikami.

Wzrośnie spadnie

Oszczędności cudzego życia przygarnę
Historie największych wpadek finansistów to tylko z pozoru opowieści o giełdowych łajdakach. To przyczynek do tego, by zajrzeć za kulisy polityki światowych gigantów biznesu. Warto, bo od ich działań i decyzji w dużej mierze zależy zasobność naszych portfeli.

Katalog systemów franczyzowych i partnerskich

410 pomysły na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Własny Biznes

Zarabiam na wsi
– Zostałem wieśniakiem z wyboru, ale najpierw musiałem zmierzyć się z nieprzychylnością mieszkańców i z trudami wiejskiego życia. Było warto – o swoim gospodarstwie agroturystycznym opowiada Piotr Galiński, tancerz, choreograf, juror „Tańca z Gwiazdami”.

Moja firma


Biznes z margheritą
Przez dwadzieścia lat polskiego kapitalizmu pizza przebyła w świadomości konsumentów drogę od posiłku fastfoodowego do potrawy spożywanej podczas rodzinnych wypadów do restauracji. Dzisiaj pizzerie to jedne z najpopularniejszych lokali gastronomicznych w Polsce.

Wypoczęte pieniądze
Prowadzenie pensjonatu może być dochodowym interesem, ale recepta na sukces w tej branży wymaga kilku składników, z których najważniejszy to słoneczne i ciepłe lato. Niestety, właściciele pensjonatów na pogodę nie mają najmniejszego wpływu.

Ile kasy jest w tornistrze?
Myślenie o prywatnych szkołach wyższych jako o maszynkach do robienia pieniędzy zemściło się na chciwych pseudobiznesmenach. Placówki nastawione na zysk masowo bankrutują, ale przedsiębiorcze i jednocześnie oddane nauce osoby właśnie teraz mogą wejść na rynek i zacząć zarabiać.

Mój franchising

Twój prywatny dietetyk
Małgorzata Neubauer zaufała przedstawicielom sieci Naturhouse, gdy obiecywali, że inwestycja we własny biznes pod tą marką zwróci się już po sześciu miesiącach. Zapewnienia franczyzodawcy nie były obietnicą rzuconą na wiatr.

e-zaproszenie dla przyjaciela z Ameryki
Nigdy nie lekceważ człowieka przebranego za widelec.

Znana marka

Zegarek dla VIP-a
Patek-Philippe to rolls-royce wśród zegarków. Nosili je: królowa Wiktoria, Mikołaj II, Pius IX, Piotr Czajkowski, Albert Einstein, Lew Tołstoj, Duke Ellington, Maria Skłodowska-Curie, Walt Disney. Dzisiaj firma produkuje rocznie 42 tysiące zegarków, a ceny ich osiągane na aukcjach wahają się od 10 tysięcy do kilkunastu milionów franków szwajcarskich. Założycielem manufaktury jest Polak Antoni Patek.

Steki menedżera


Franczyzowa apteka doradzi
– Podpisaliśmy jak na razie pięć umów franczyzowych. To, co jest najważniejsze, to dobór właściwego partnera na franczyzobiorcę. Zła selekcja kandydatów może zniszczyć nawet dobry koncept biznesowy, dlatego nie przyjmiemy wszystkich zgłaszających się – mówi Mikołaj Nałęcz, dyrektor ds. rozwoju biznesu Mediq Polska.

Biznes Style

Biuro prawdę powie
Wygląd siedziby firmy świadczy o niej, można z niego nawet wnioskować o relacjach zachodzących między pracownikami.

Na Prawo Patrz

Skuteczna windykacja
Współpraca z nieuczciwymi przedsiębiorcami to dla ich kontrahentów droga przez mękę, a wyegzekwowanie należnych pieniędzy nieraz graniczy z cudem. Jakie podjąć kroki, aby odzyskanie długów było skuteczne?

Dobre Rady

Wizerunek profesjonalisty
Jak nas widzą, tak nas piszą – mówi przysłowie. I jest w tym sporo racji. Jak zbudować swój wizerunek i jak nim zarządzać, aby zwiększał naszą szansę na sukces?

W finansach obsługuję się sam
Podatki, rozliczenia, ZUS, VAT spędzają sen z powiek niejednemu początkującemu przedsiębiorcy. Tymczasem arkana rachunkowości można zgłębić stosunkowo szybko, by później samodzielnie prowadzić księgowość własnej firmy.

ABC firmy

Wybieramy konto dla naszej firmy
Z wyborem rachunku dla firmy jest jak z małżeństwem. Partnerzy najczęściej są ze sobą związani na lata, a rozwód nie jest wcale prostą sprawą. Dlatego zanim powiesz „tak”, składając swój podpis na umowie, zastanów się dwa razy i koniecznie przeczytaj ten tekst.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni portalu Franchising.pl (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748