Emperia broni się przed przejęciem

Grupa Dystrybucyjna Tradis, supermarkety i Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Nieruchomości FMCG – to trzy niezależne dywizje biznesowe, na jakie podzieli się Grupa Handlowa Emperia. Pierwsze dwie trafią na giełdę, a akcjonariusze mogą spodziewać się wyższej dywidendy. To tylko część założeń nowej strategii wdrażanej przez zarząd giganta FMCG w celu ochrony się przed zakusami przejęcia ze strony jednego z głównych konkurentów – Eurocash.
Franczyzowe sieci Emperii, czyli Groszek, Milea i Euro Sklep będą organizowane w ramach Grupy Dystrybucyjnej Tradis. Dywizja ta będzie rozwijać się poprzez pozyskiwanie nowych franczyzobiorców, ale także poprzez fuzje i przejęcia. Wdrażaną od niedawna koncepcją jest też współpraca ze stacjami paliw.
- Chcemy zaopatrywać sklepy przy stacjach benzynowych. Niebawem rozpoczynamy współpracę z Orlenem, prowadzimy też rozmowy innymi sieciami – mówi Artur Kawa, prezes Emperii. - Chcemy być kluczowym dostawcą dla stacji. Ten rynek jest wart nawet 2,5 mld zł.
Franczyzowe sieci grupy zostaną więc organizacyjne oddzielone od sklepów własnych – sieci Stokrotka i Delima. Skupiająca je dywizja Supermarkety ma trafić na giełdę papierów wartościowych w drugim kwartale 2013, a Grupa Tradis – w drugim kwartale przyszłego.
- Sieć Stokrotka będzie liderem segmentu supermarketów w Polsce – zapowiada Artur Kawa.
Ani pierwsza, ani druga dywizja nie będzie jednak posiadać własnych nieruchomości. Te będą domeną trzeciego pionu organizacyjnego – Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego Nieruchomości FMCG. Taka konstrukcja ma z jednej strony usprawnić zarządzanie nieruchomościami, a z drugiej dzięki wprowadzeniu FIZ, spółki komandytowo-akcyjnej i spółki offshore (zlokalizowanej poza granicami Polski) ma stworzyć rodzaj tarczy podatkowej.
Emperia buduje też nową sieć detaliczną stworzoną przez spółdzielców działających w ramach Partnerskiego Serwisu Detalicznego. Gama, bo taką nazwę ma nosić nowa sieć, to 54 spółdzielnie, których łączna liczba placówek sięga pół tysiąca. Nowe sklepy mają pojawić się na rynku już wiosną 2011 roku.
- Emperia traktuje sklepy spółdzielcze jak równych sobie partnerów. Rozumiemy specyfikę tego biznesu i delikatne relacje, jakie łączą sklepy spółdzielcze zarówno z kontrahentami, jak i z klientami – tłumaczy Artur Kawa.
Działania Emperii mają na celu sprawić, by zarządzanie firmą i komunikacja z rynkiem stały się bardziej przejrzyste. Trzy dywizje biznesowe mają być również łatwiejsze do wycenienia, a także mieć większą zdolność do przejmowania innych firm. W konsekwencji pozycja spółki na rynku ma się umocnić, a jej wartość osiągnąć poziom szacowany przez zarząd na 2,1-2,3 mld zł.
Według prognoz w 2010 roku Emperia osiągnie przychody ze sprzedaży na poziomie 6 mld zł, czyli o 8,5 proc. więcej niż w 2009 roku. Pierwsza połowa roku 2010 przyniosła przychody w wysokości 2,83 mld zł i zysk 32,4 mln zł (wyższy o 2,5 proc. w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2009).
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
Sieć oferuje już cztery modele współpracy. Najnowszy z nich stawia na mniejsze lokale, niższe koszty inwestycji oraz minimalistyczny wystrój.
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Żabka nie zwalnia i już ma 10 tys. franczyzobiorców. Okrągłą liczbę zamyka franczyzobiorczyni z Gliwic.
Bogusława i Paweł Bigos z marką Intermarché są związani od 15 lat. W ostatnim konkursie Top Franczyzobiorca zostali zwycięzcami w kategorii „Najszybszy wzrost w sieci”.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów