Franczyza napędza Emperię
Jedna z największych polskich firm prowadzących dystrybucję i sprzedaż detaliczną artykułów spożywczych zarobiła w pierwszych trzech kwartałach 2010 roku 59,3 mln zł. To o ponad połowę więcej niż analogicznym okresie 2009 roku. Przychody spółki wzrosły natomiast o 7 proc. i wyniosły 4,4 mld zł.
- Wyniki Emperii po trzech kwartałach 2010 są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Zakończyliśmy proces restrukturyzacji podmiotów wchodzących w skład grupy i koszty tych działań nie będą już obciążały wyników kolejnych kwartałów. Jesteśmy spokojni o realizację prognozy zarówno na 2010 rok jak i na kolejne lata - mówi Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding. - Teraz skupiamy się na realizacji założeń strategii rozwoju Emperii. Pierwszym krokiem jest wydzielenie i upublicznienie do końca marca przyszłego roku Grupy Dystrybucyjnej Tradis.
Wejście na giełdę dystrybucyjnej części spółki oznacza dla obecnych akcjonariuszy Emperii wymianę części zawartości portfela inwestycyjnego na walory Tradisu. Jak mówią przedstawiciele zarządu, akcje zostaną wymienione przy uwzględnieniu parytetu wartości dywizji detalicznej, dystrybucyjnej i nieruchomościowej grupy. Giełdowi gracze zainteresowani akcjami franczyzowych spółek powinni przyjrzeć się debiutowi Tradisu uważnie, gdyż to właśnie dystrybucyjnej dywizji Emperii podlegają jej sieci franczyzowe - Groszek, Milea i Euro Sklep. Na czele spółki stanie Dariusz Kalinowski, obecny dyrektor finansowy i wiceprezes zarządu Grupy Handlowej Emperia.
- Franczyza jest, i w następnych latach pozostanie, motorem wzrostu grupy - mówi Michał Kowalczewski, prezes Domu Maklerskiego Mercurius, doradcy finansowego spółki. - Zależy nam na umacnianiu tego segmentu. Chcemy zarówno pozyskiwać nowych partnerów, jak i umacniać lojalność obecnych franczyzobiorców.
Po trzecim kwartale 2010 roku ukształtowała się struktura odbiorców kanału dystrybucyjnego Emperii, która wskazuje na rosnącą rolę franczyzy i sklepów własnych w stosunku do odbiorców zewnętrznych.
- Franczyzowe i własne sklepy odpowiadają już za 40 proc. sprzedaży dywizji dystrybucyjnej. Chcemy, by ten odsetek systematycznie wzrastał – mówi Michał Kowalczewski.
Choć od połowy września rynek FMCG żyje wiadomością o planach przejęcia Emperii przez jej największego konkurenta – Eurocash, Artur Kawa i jego wspólnicy są spokojni o los grupy. Ich zdaniem szanse na fuzje są coraz mniejsze, a proponowany przez Eurocash parytet wymiany wymiany akcji spółek – rażąco niekorzystny i nie zamierzają na niego przystać.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Rodzinna piekarnia Oskroba działa w Polsce już ponad 90 lat. Firma rozwija się poprzez franczyzę. Ile trzeba mieć pieniędzy, żeby móc otworzyć własną piekarnię pod marką Oskroba?
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeden adres, dwa razy więcej możliwości
/28.11.2025
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów