Kreatywność popłaca

- Pomysł rozwoju sieci poprzez franczyzę pojawił się pod koniec ubiegłego roku. Podsunęła nam go pewna Pani, która chciała z nami współpracować i jednocześnie pozostać niezależną. Choć ostatecznie do współpracy nie doszło, to idea franczyzy została wdrożona i zainteresowała inne osoby - wspomina Beata Kołodziejczyk, właścicielka Kreatywki
Poniedziałek
09.05.2011
Sieć Kreatywka, prowadząca ogólnorozwojowe zajęcia dla dzieci, pozyskała już pięciu franczyzobiorców.
 

Działająca od 2005 roku Kreatywka prowadzi dziś 13 oddziałów własnych. Sieć zaczęła się rozwijać poprzez franczyzę pod koniec ubiegłego roku. Dziś ma już pięć podpisanych umów z franczyzobiorcami. Najbliższe otwarcia będą miały miejsce w miejscowościach w okolicach Łodzi oraz na Śląsku.

- W bieżącym roku skupiamy się na intensywnym szkoleniu i wsparciu naszych pierwszych franczyzobiorców - mówi Beata Kołodziejczyk, właścicielka Kreatywki. - Z tego względu nie zakładamy tworzenia kolejnych oddziałów własnych firmy. Co więcej, ze względu na duże zainteresowanie przejęciem przez franczyzobiorców istniejących oddziałów Kreatywki, liczba placówek własnych może ulec zmniejszeniu.

Do współpracy w ramach sieci zaproszone są przede wszystkim osoby z umiejętnościami organizacyjnymi. Jeżeli franczyzobiorca chce być także instruktorem prowadzącym zajęcia, wówczas konieczna jest umiejętność czystego śpiewu i predyspozycje pedagogiczne. Aby przystąpić do sieci Kreatywka nie trzeba posiadać własnego lokalu. Ze względu na charakter zajęć równie dobrze sprawdza się system najmu sal na godziny.

Opłaty franczyzowe zależą bezpośrednio od wielkości i populacji danego oddziału. Najtańsza licencja, na obszar do 30 tys. mieszkańców, kosztuje 3 tys. zł. Obejmuje ona szkolenie franczyzobiorcy i instruktora, doradztwo, know-how oraz dostęp do programu zarządzającego zapisami on-line. Na koszt rozpoczęcia działalności składa się także zakup instrumentów i pomocy dydaktycznych oraz materiałów reklamowych. Miesięczne opłaty zaczynają się już od 400 zł netto i są stałe, niezależne od ilości uruchomionych grup.

(boa)


Bolesław Adamiec, dziennikarz
Bolesław Adamiec
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Z korepetytora na dyrektora

Fajny artykuł o ciekawej historii. Trzeba przyznać, że pomysł jest dość oryginalny i na pewno jest na to zapotrzebowanie. Sama chodziłam na korepetycje z matmy, więc...

3 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Z korepetytora na dyrektora

Hm, ciekawe - i pracować z dziećmi mogą osoby bez przygotowania pedagogicznego? Trochę to dziwne...

3 wypowiedzi
ostatnia 05.09.2018
Szkolenia biznesowe?

Jasne, że się opłaca! W ogóle branża szkoleniowa daje dużo satysfakcji - i organizatorom, i uczestnikom :)

2 wypowiedzi
ostatnia 05.09.2018
Firma szkoleniowa - pomysły na aktywizację uczestników

Jest dużo metod - praca projektowa, case study. Dobre efekty daje też odrobina rywalizacji na zajęciach :)

5 wypowiedzi
ostatnia 05.09.2018
Półkolonie dają zysk

Fakt, na półkoloniach mozna się dorobić. Z tym, że sezonowo. Chyba, że ktoś myśli nad dodatkową organizacją także warsztatów całorocznych :)

2 wypowiedzi
ostatnia 05.09.2018
Szkolenia biznesowe?

The more taught we are the less demanding it is to settle on educated choices and our aptitudes and capacities are much looked for after by businesses. An a valid example would...

2 wypowiedzi
ostatnia 15.08.2018
Półkolonie dają zysk

Moja córka w tym roku jedzie na półkolonię do Warszawy, organizowana przez Akademię Nauki. Jest tematyczna 'Tytus, Romek i Atomek', są terminy na lipiec i sierpień. Jak...

2 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018
Szkolenia inżynierskie?

Moja znajoma kiedys korzystala i z tego co pamiętam to była zadowolona:)

1 wypowiedzi
ostatnia 24.04.2018