Nowe koncepty na zielonej ścieżce

Sławomir Chłoń, przewodniczący Rady Nadzorczej Green Way, w restauracji Vegemania w Łodzi.
Sobota
04.06.2011
Green Way otworzył dwa nowe koncepty serwujące ekologiczne przekąski. Vegemania i Food For Life mają zdynamizować rozwój sieci.
 

Rozwój Green Way w ostatnich latach nieco przystopował, niemniej jednak sieć wciąż pozostaje numerem jeden w branży barów sałatkowych. Spółka ma za sobą stosunkowo trudny okres.

- Trudna sytuacja była efektem wielu niekorzystnych czynników - mówi Sławomir Chłoń, Rady Nadzorczej Green Way - Najważniejszym z nich była, zarysowująca się na przestrzeni ostatnich kilku lat, różnica zdań pomiędzy głównymi akcjonariuszami firmy. Impas został przełamany, a struktura i zasoby ludzkie zostały dostosowane do rozwoju wielotorowego i tak oprócz marki Green Way proponujemy dwie inne: Vegemania i Food For Life.

Nowe marki mają wiele cech wspólnych z konceptem Green Way, jednak są pomiędzy nimi zasadnicze różnice wynikające z charakteru miejsc w których funkcjonują. Konceptem dedykowanym do najruchliwszych miejsc w największych polskich miastach jest Food For Life. Menu tego konceptu jest nastawione na szybki lunch na mieście, dlatego zawiera potrawy typowo obiadowe: zupy, sałatki, makarony czy placki. Szczególnym powodzeniem wśród klientów cieszą się także zdrowe desery, jakie opracowano dla Food For Life.

Vegemania z kolei dedykowana jest do food court-ów w centrach handlowych. Koncept nastawiony jest na sprzedaż sałatek. Pierwszy lokal tego typu już funkcjonuje w Łodzi. Spółka planuje rozwijanie obu formatów w ramach współpracy z franczyzobiorcami.

Partnerzy franczyzowi otrzymują projekty budowlane, wsparcie w uzyskiwaniu odpowiednich pozwoleń, szkolenia, know-how oraz wsparcie marketingowe. Spółka przewiduje kilka wariantów zaangażowania w działanie partnera, mniej lub bardziej pełnego, w zależności od indywidualnych potrzeb i możliwości franczyzobiorcy. Wymogiem przystąpienia do sieci jest odpowiednia lokalizacja oraz środki na inwestycję.

- Nasza spółka ma spore doświadczenie w tej formie współpracy – dodaje Sławomir Chłoń. - Uważamy, że ludzie najlepiej dbają o rozwój lokalu, kiedy wiedzą, że pracują dla siebie. Różnica w stopniu zaangażowania kogoś, kto jest faktycznym właścicielem danego biznesu, a zatrudnionym na etacie kierownikiem jest bardzo duża.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa