108 w Minutkę
Po nieudanej fuzji z Eurocashem zarządy Tradisu i Emperii wróciły do rozwijania własnych konceptów franczyzowych oraz tworzenia nowych. Jednym z nich jest Minutka, sieć partnerska skupiająca detalistów prowadzących sklepy spożywcze. Koncept został uruchomiony po koniec września i z każdym miesiącem rośnie średnio o 40 kolejnych sklepów. W przyszłym roku tempo rekrutacji partnerów ma zostać utrzymane.
- Zgodnie z zapowiedziami, do końca roku na polskim rynku handlowym będzie funkcjonowało co najmniej 120 Minutek, a kolejny rok chcemy zamknąć z liczbą 600 partnerów - mówi Kazimierz Mars, prezes zarządu Tradis. - Sieć cały czas się rozwija, a kolejni detaliści deklarują chęć dołączenia do projektu.
W ramach współpracy Tradis finansuje koszty wizualizacji i dostosowania placówek do standardów sieci, organizuje salę sprzedaży oraz udziela wskazówek dotyczących ekspozycji towaru. Od partnerów oczekuje „utrzymania określonego poziomu lojalności zakupowej” ustalanego indywidualnie.
Choć 80 proc. przychodów spółki Tradis stanowi sprzedaż towaru z dostawą do klienta, będzie się ona dalej rozwijała swoje hale Cash & Carry, których ma w Polsce 35. Jeszcze w tym roku ma zostać otwarta kolejna hala, a w przyszłym kilka następnych. Nowe obiekty mają pomóc w rozwoju sieci sklepów Minutka. Tradis komentuje, że nie ma ambicji, by zostać liderem pod względem liczby sklepów franczyzowyc, gdzie króluje sieć Odido rozwijana przez Marko z 560 sklepami oraz ABC Eurocashu z ponad 4,3 tys. placówek.
- Poprzez sieć umacniamy współpracę z niezależnymi detalistami dostarczając im narzędzi do skutecznego konkurowania na rynku – mówi Tomasz Ciepłowski, dyrektor sprzedaży C&C Tradis. - Do projektu przystępują klienci hal Cash & Carry Tradis, a także właściciele sklepów, którzy dotychczas zaopatrywali się w konkurencyjnych hurtowniach. Minutki z powodzeniem funkcjonują zarówno w małych miejscowościach, jak i na osiedlach większych miast.
(boa)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Rodzinna piekarnia Oskroba działa w Polsce już ponad 90 lat. Firma rozwija się poprzez franczyzę. Ile trzeba mieć pieniędzy, żeby móc otworzyć własną piekarnię pod marką Oskroba?
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeden adres, dwa razy więcej możliwości
/28.11.2025
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów