Piątek
09.03.2012
Dowiedz się ile możesz zaoszczędzić otwierając biuro Aspect Nieruchomości do końca czerwca tego roku.
 

Startujący z franczyzą Aspect Nieruchomości twierdzi, że wystarczy 20 tys. zł na przygotowanie lokalu do pierwszej wizyty klientów. Dodatkowo do połowy roku franczyzobiorca będzie zwolniony z opłaty wstępnej wynoszącej 12 tys. zł i przez pierwsze pół roku działalności ze stałej opłaty miesięcznej w wysokości 1,2 tys. zł. Inwestycja w punkt usługodawcy ogranicza się do zakupu wyposażenia i ewentualnych zmian w aranżacji lokalu. Czasem jednak warto wydać więcej na odświeżenie lokalu, jeśli ten znajduje się w dogodnym miejscu.

- Najatrakcyjniejsze lokalizacje znajdują się przy głównych ulicach miast, ponieważ często pozyskujemy klientów prosto z ulicy, którzy zachęceni ogłoszeniami w witrynie wchodzą do środka. W większych miastach ciekawą lokalizacją są duże osiedla – wtedy biura obsługują najbliższy rynek mieszkaniowy i komercyjny. Mniejsza konkurencja miejscowości liczących 30-60 tys. mieszkańców zachęca sieci do otwierania biznesu także tam. Często jedno biuro obsługuje kilka sąsiadujących ze sobą miast, zdarza się to na przykład na Śląsku – mówi Tomasz Barski, dyrektor ds. rozwoju sieci.

Franczyzobiorca ma możliwość poszerzenia swojej działalności o pośrednictwo kredytowe i sprzedaż projektów domów. Wiek osób prowadzących biuro nieruchomości nie ma znaczenia, ale utarło się przekonanie, że osoby w średnim wieku obdarzone są większym zaufaniem
Tomasz Barski, dyrektor ds. rozwoju sieci Aspect Nieruchomości

Nadal największą przeszkodą w uruchomieniu biura jest licencja pośrednika w obrocie nieruchomościami. Koszty związane z jej zdobyciem wynoszą ok. 7 tys. zł (studia podyplomowe, praktyki, egzamin państwowy), ale właściciel licencji Aspect Nieruchomości pomaga w załatwieniu formalności. W przeciwnym przypadku będziemy musieli zatrudnić „agenta z papierami”.

- Wsparcie w postaci obsługi informatycznej partnera, zapewnienia materiałów reklamowych, publikacji ogłoszeń na portalach branżowych pomaga w zdobyciu klientów. Jednak to poczta pantoflowa od zawsze jest najlepszą formą reklamy, dlatego w bezpośrednich kontaktach trzeba zrobić takie pozytywne wrażenie, które na długo zapisze się w pamięci kontrahenta – dodaje Tomasz Barski.

Pod szyldem Aspect Nieruchomości działają trzy punkty własne. Wiosną ruszy punkty w Poznaniu, a w kolejnych miesiącach tego roku spodziewane są otwarcia m.in. w Sosnowcu, Wrocławiu, Warszawie i Wieluniu.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz