Pikantny biznes prosto z Węgier
Paprika Gourmet to węgierski koncept delikatesów, którego asortyment stanowią tradycyjne produkty pochodzące znad Balatonu. W sprzedaży znajdują się m.in. słodycze, dżemy, warzywa, przyprawy, kiełbasy, salami oraz węgierskie alkohole - tokaj i palinka. Właściciel firmy rozpoczął działalność od otwarcia pierwszego sklepu w Barcelonie, liczy, że w Polsce uda mu się zbudować sieć.
- Nie wykluczam nawiązania współpracy z masterfranczyzobiorcą, który zdecyduje się rozwijać sieć w Polsce. Docelowo poszukujemy jednak partnerów w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców. Potencjał polskiego rynku pozwala uruchomić 10-15 delikatesów Paprika Gourmet - zarówno w galeriach handlowych jak i przy ulicach o wysokim natężeniu ruchu pieszych - mówi Endre Fazekas, właściciel Paprika Gourmet Zrt.
Biznes można prowadzić w jednym z dwóch formatów - jako delikatesy lub w wersji poszerzonej o bar z przekąskami. Druga możliwość wiąże się z koniecznością znalezienia większego lokalu, ponieważ muszą się w nim zmieścić stoliki i krzesła dla 16-24 osób. Inwestycja w biznes wynosi 120-180 tys. euro, z czego 12 tys. euro to jednorazowa opłata franczyzowa. Miesięczne opłaty wynoszą natomiast od 3 do 5 proc. przychodów ze sprzedaży w zależności od zakresu wsparcia ze strony franczyzodawcy w okresie uruchomienia i prowadzenia biznesu. Centrala firmy wspiera partnerów w zatowarowaniu sklepu, a właśnie logistyka stanowi najtrudniejszą część w prowadzenia sklepu.
- To prawda, logistyka jest najkosztowniejsza, tym bardziej kiedy obejmuje zatowarowanie mniejszej liczby sklepów. Jednak doświadczenie, które zebraliśmy prowadząc Paprika Gourmet w Barcelonie, pozwala nam sprawnie i systematycznie realizować dostawy. Raz w miesiącu chłodnia dowozi 2-3 tony świeżych produktów, asortyment o dłuższym terminie spożycia dostarczany jest natomiast co kwartał - dodaje Endre Fazekas.
Mniej formalnym wymogiem, ale bez którego się nie obędzie, jeśli chcemy nawiązać współpracę z Paprika Gourmet, jest otwartość na węgierską kuchnię i kulturę. Aby przyciągnąć klientów partner powinien organizować cykliczne degustacje.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Rodzinna piekarnia Oskroba działa w Polsce już ponad 90 lat. Firma rozwija się poprzez franczyzę. Ile trzeba mieć pieniędzy, żeby móc otworzyć własną piekarnię pod marką Oskroba?
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeden adres, dwa razy więcej możliwości
/28.11.2025
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów