Gorąca zachęta, chłodny biznes

Lody w Polsce są produktem sezonowym. Nie dotyczy to jednak galerii, centrów handlowych, parków rozrywki, kin i restauracji.
Środa
03.10.2012
Franczyzodawca Lodów Gotti chce przyciągnąć większą liczbę partnerów wypożyczając im maszyny do produkcji lodów.
 

- Jako franczyzdawca sieci Gotti nie obiecujemy franczyzobiorcom „gruszek na wierzbie”. Mamy w Polsce kryzys, a doniesienia analityków finansowych zwiastują, że najgorzej ma być w 2013 roku. Dlatego wychodzimy naprzeciw naszym partnerom, którzy nie mają finansów na inwestycję oferując im wynajem maszyny do produkcji lodów – zapowiada Przemysław Poleszuk, właściciel sieci Lody Gotti.

Do tej pory franczyzobiorcy, by rozpocząć działalność, musieli za 40 tys. zł zakupić maszynę do wyrobu lodów. Wynajem jest nieporównywalnie tańszy, bo kosztuje 2 tys. zł miesięcznie.
- Maszynę można wynająć na okres 5-6 miesięcy a potem zwrócić, gdyby ktoś jednak zdecydował się na jej zakup to koszty wynajmu są odliczane od całkowitego kosztu zakupu danej maszyny – mówi Poleszuk.

Właściciel sieci liczy, że dzięki temu uda mu się powiększyć ją o 30 nowych placówek. W tym celu zamierza położyć nacisk na marketing. Punkty Lody Gotti mają zawitać do dużych miast, na celowniku znalazły się m.in. Warszawa, Kraków, Gdańsk, Wrocław, Poznań.
- Nasze badania rynku lodów potwierdzają, że największy rynek konsumpcyjny to właśnie miasta powyżej 200 tys. mieszkańców – twierdzi właściciel marki.

Obecnie w sieci działa 12 placówek franczyzowych i cztery własne. Ostatnie otwarcia miały miejsce w Piszu, Ełku i Zambrowie. Jak podkreśla Przemysław Poleszuk, nie każdy może zostać franczyzobiorcą Gotti.
- Szukamy osób z pasją, takich jak my. Posiadamy receptę na lodowy sukces. Niestety, ten biznes przypomina trochę gotowanie. Przepis jest sprawdzony, ale to od kucharza zależy ostateczny efekt – twierdzi przedsiębiorca.

W tym roku sieć Lody Gotti po raz pierwszy zaprezentuje się na Targach Franczyza 2012, które odbędą się 19 i 20 października w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki.
- Chcemy przede wszystkim pokazać nową kreację Gotti i wyróżnić się na tle konkurencji. Jesteśmy firmą z pasją, w skład naszego zespołu wchodzą kreatywni, młodzi ludzie, którzy kochają to, co robią. Uczestnictwo w targach jest dla nas nowym i ekscytującym wydarzeniem – mówi Przemysław Poleszuk, właściciel sieci Lody Gotti.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa