Papierowa konkurencja

PopinJoy to, po BK Solutions, kolejna firma na polskim rynku oferująca nośnik reklamy w postaci ekologicznej torby na pieczywo oraz współpracę na zasadzie franczyzy. By konkurować z potentatem sieć musiała przygotować m.in. własny dział graficzny i zaplecze drukarskie, jednak najistotniejszą kwestią było znalezienie odpowiednich reklamodawców oraz odbiorców. Wszystko to udało się zorganizować w przeciągu kilku miesięcy, gdyż firma PopinJoy powstała jeszcze na początku bieżącego roku.
- Cały czas rozmawiamy z dużymi sieciami sklepów oraz korporacjami na temat stałej współpracy, jak i dystrybucji toreb – mówi Mariusz Grefkowicz, właściciel PopinJoy. - Aktualnie obsługujemy 25 miast, do których dostarczamy ok. 50 tys. toreb każdego miesiąca. Nakład torebek uzależniony jest od wielkości danego miasta, dlatego dla każdego naszego partnera przygotowujemy odpowiednią kalkulację.
PopinJoy posiada obecnie dwa oddziały własne oraz dziesięć franczyzowych. Największa konkurencja firmy, sieć BK Solutions, partnerów ma już 90. Uczestnictwo w sieci PopinJoy daje franczyzobiorcy gotowe rozwiązania i narzędzia niezbędne do pracy. Mniejsze podmioty napotykają na rynku na trudności, takie jak wysokie koszty druku czy programów graficznych.
- Chcielibyśmy w niedługim czasie rozwinąć sieć do 50 jednostek franczyzowych, obsługujących ponad 150 miast. Aktualnie poszukujemy partnerów na terenie całego kraju, od mniejszych miejscowości po te największe. Z doświadczenia możemy powiedzieć, że nasza reklama sprawdza się nawet w miastach liczących niespełna 18 tys. mieszkańców – dodaje Mariusz Grefkowicz.
Oprócz rozwoju sieci na terenie kraju PopinJoy już planuje ekspansję zagraniczną. Firma chce wykorzystać rosnące zapotrzebowanie na innowacje dotyczące reklamy w Niemczech, Czechach i na Słowacji. W krajach tych PopinJoy poszukuje osób zainteresowanych otworzeniem centrali sieci.
PopinJoy nie wymaga od swoich partnerów lokalu, ani doświadczenia w branży. Istotną kwestią jest z kolei prowadzenie działalności gospodarczej, dostęp do internetu oraz uiszczenie opłaty licencyjnej w wysokości 3 tys. zł. Miesięczna składka za funkcjonowanie w sieci to 500 zł. W zamian franczyzodawca gwarantuje pełne wsparcie od centrali firmy, wzory umów oraz obsługę graficzną, prawną i windykacyjną.
(boa)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Stworzyli glamping, czyli alternatywną formę wypoczynku zapewniającą bliski kontakt z przyrodą. Ilona Wrońska i Leszek Lichota zapewniają, że ich Forrest Glamp to idealne miejsce, aby nabrać dystansu i zapału do pracy.
W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...