Lojalność na zakupach

Carrefour wdrożył program lojalnościowy dla klientów franczyzowych sklepów Carrefour Express. Program „Premiujemy Twoje Zakupy” dostępny jest w blisko 150 sklepach Carrefour Express na terenie całego kraju. Klienci mogą odebrać kartę klienta w kasie po dokonaniu zakupów za kwotę minimalną - w zależności od placówki wynosi ona 15-30 zł. Za zakupy w Carrefour Express, posiadacze karty nagradzani są punktami według przelicznika: 1 wydana złotówka = 1 punkt, po przekroczeniu kwoty minimalnej za zakupy. Po zebraniu odpowiedniej liczby punktów Klienci mogą kupić wybrane produkty w promocyjnych cenach, z rabatem sięgającym nawet 70 proc.
– Z najnowszych badań ARC Rynek wynika, że z programów lojalnościowych korzysta niemal połowa Polaków. „Premiujemy Twoje Zakupy” to program, z którego mogą skorzystać klienci sklepów franczyzowych Carrefour Express. Produkty, które oferowaliśmy w pierwszej odsłonie programu cieszyły się bardzo dużą popularnością – mówi Francois Vincent, dyrektor rozwoju franczyzy Carrefour Polska.
Inny sposób na pozyskanie stałych klientów ma sieć sklepów convenience Małpka Express. Czasowa promocja, trwająca do końca lutego, umożliwia klientom zbieranie znaczków otrzymywanych za wydanie jednorazowo kwoty co najmniej 10 zł. Kwota ta nie może jednak obejmować papierosów. Wyroby tytoniowe są wyłączone z programu lojalnościowego Małpki Express, ponieważ firma nie chce ich promować zgodnie z ustawą o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Za 10 znaczków klient otrzymuje maskotkę małpki, która zresztą jest w logo firmy. Normalna cena maskotki w sklepie wynosi niespełna 40 zł.
Z kolei Piotr i Paweł wymyślił program, który procentuje już przy drugich zakupach. Na początku klient musi wydać minimum 150 zł aby w punkcie obsługi klienta otrzymać kartę zniżkową. Karta upoważnia do robienia następnych zakupów z rabatem - jeśli wydamy powyżej 50 zł rabat wynosi 3 proc., powyżej 150 zł - 4 proc., powyżej 300 zł - 5 proc. Ten program podoba się z pewnością niecierpliwym klientom, którzy nie chcą czekać tygodniami lub miesiącami na efekt programu lojalnościowego.
- Programy lojalnościowe na stałe zagościły na polskim rynku. Obecnie funkcjonuje ich około 100. Nasze badanie pokazało jednak, że zdecydowana większość z nich jest nieznana – zaledwie w przypadku 23 programów ich znajomość wśród osób korzystających z programów lojalnościowych była wyższa niż 1 proc. Okazuje się, że obecny od pewnego czasu trend konieczności zaoferowania tego typu programu swoim klientom poszedł tak daleko, że doprowadził do sytuacji, w której klienci czują się zagubieni i do końca nie identyfikują wszystkich programów, w jakich biorą udział. Taka sytuacja to niewątpliwie duże wyzwanie dla firm, które chcą wyróżnić swój program na tle pozostałych – mówi Marzena Białasek, ekspertka z ARC Rynek i Opinia.
(dw)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Mali gracze bez wsparcia znikają z rynku – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
Zbudowanie biznesu od podstaw to duże wyzwanie, dlatego warto rozważyć sprawdzony model – franczyzę. Już 13-14 marca 2025 na PGE Narodowym w Warszawie odbędą się Targi Franczyza, podczas których poznasz gotowe pomysły na dochodowy biznes.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 13-14 marca na Targi Franczyza na PGE Narodowym i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów