Rozwój, a nie restrukturyzacja
W tym roku Sfinks Polska zamierza zintensyfikować rozwój wszystkich swoich sieci, a więc Chłopskiego Jadła, Wooka i sztandarowego Sphinxa. W planach jest nie tylko otwarcie nowych restauracji, ale również poprawienie możliwości sprzedażowych już działających placówek. Nowe lokale mają się pojawiać przede wszystkim w prestiżowych lokalizacjach, ale pod uwagę brane są również mniejsze miejscowości, gdzie restauracje mają poprowadzić franczyzobiorcy.
Na razie Sfinks przygotowuje się już do otwarcia sześciu nowych restauracji. Sylwester Cacek, prezes zarządu spółki, zapowiada, że w tym roku bilans otwarć powinien być dodatni. W ubiegłym roku Sphinx otworzył 10 nowych restauracji, prowadzonych wyłącznie przez franczyzobiorców, ale jednocześnie z sieci zniknęło 15 nierentownych lokali. To właśnie franczyzobiorcy mają być teraz kołem zamachowym rozwoju sieci Sphinx. Konceptem zainteresowani są również przedsiębiorcy z innych krajów, jednak prezes Sfinksa ze sprzedażą masterlicencji się nie spieszy.
- W bieżącym roku chcemy skoncentrować się na silniejszym zaistnieniu w atrakcyjnych lokalizacjach, generujących wysoką sprzedaż. Już mogę powiedzieć, że pojawimy się znów w bardzo dobrym punkcie w Galerii Krakowskiej, budujemy pierwszą wolno stojącą restaurację Sphinx przy centrum handlowym Futura Park we Wrocławiu, będziemy także obecni w poznańskim City Center, czyli nowo budowanym centrum handlowym przy dworcu głównym. Rozmowy na temat kolejnych inwestycji są w toku – komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska. – Nowe lokale będziemy otwierać także we franczyzie, gdzie inwestycje będą udziałem franczyzobiorców. Po wynikach widać, że nasza oferta jest korzystna dla osób współpracujących ze Sfinksem w tym modelu, a jeszcze pracujemy nad jej uatrakcyjnieniem – dodaje Sylwester Cacek.
Wśród zadań, jakie spółka chce w tym roku realizować należy również kontynuacja zmian w Chłopskim Jadle, które w ubiegłym roku przeszło zmianę wizerunku. Restauracje są teraz w stylu nowoczesnego folku, a nie starej chłopskiej chaty. Dalsza uniwersalizacja tego konceptu ma ułatwić powielanie go i planowany dalszy rozwój sieci.
- Efektem zmiany wizerunku Chłopskiego Jadła jest zwiększenie EBITDA o 27,5 proc. rok do roku. Chłopskie Jadło w 2012 roku odnotowało też blisko 10-procentowy wzrost średniego rachunku do 109,7 zł. W Sphinxie mimo zmniejszenia liczby restauracji odnotowaliśmy zbliżony poziom przychodów i poprawiliśmy EBITDA o 16,7 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku. W Wooku natomiast wzrost EBITDA wyniósł 10,7 proc., choć dopiero na ten rok zaplanowaliśmy gruntowną weryfikację tego konceptu, by móc go dalej rozbudowywać i zwiększać przychody generowane w poszczególnych restauracjach – dodaje Sylwester Cacek.
(mak)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
New York Pizza Department uruchomił w tym roku już 18 lokali, a do majówki ma w planie jeszcze pięć. I myśli o zagranicy.
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Felix Chicken nastawia się na mocną ekspansję. Franczyzobiorcom proponuje kilka formatów lokali.
Paweł Kamiński był pierwszym franczyzobiorcą Cofix. Dziś prowadzi już trzy kawiarnie marki i zdobył tytuł TOP Franczyzobiorcy na zeszłorocznych Targach Franczyza.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
23 i 24 maja odbędzie się w Warszawie X Konferencja Liderów Franczyzy BEST FRANCHISE. W tym roku motywem przewodnim wydarzenia będzie „Transformacja teraźniejszości w innowacyjną przyszłość”.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Ministerstwo Sprawiedliwości powołało zespół ds. Franczyzy, a w Katowicach paneliści dyskutowali, jak regulować, żeby nie zniszczyć rynku.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali