Carrefour chce rządzić na osiedlach
Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska
W 2012 roku do sieci Carrefour Express przyłączyło się 170 sklepów. W tym roku ma ich być 200, a optymistyczne prognozy mówią nawet o 250 marketach prowadzonych przez franczyzobiorców. Jean Anthoine zapytany dzisiaj na konferencji prasowej, czy szybki rozwój sieci to przypadkiem nie konsekwencja strachu przedsiębiorców spowodowana kryzysem i spowolnieniem gospodarczym, zapewniał, że głównym powodem, dla którego franczyzobiorcy decydują się na współpracę z Carrefour są wyniki finansowe.
- Partnerzy prowadzący własny biznes mogą znacznie rozszerzyć swój asortyment. Nowi franczyzobiorcy notują średnio o 40 proc. wyższe obroty, niż w okresie kiedy działali samodzielnie. W mniejszych miejscowości Carrefour staje się swoistym centrum handlowym. Przedsiębiorcy otrzymują narzędzia w postaci oprogramowania zarządzającego zapasami sklepu. Jednocześnie w kilku sklepach organizowane jest dla nich szkolenie – wyjaśnia Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.
W tym roku, zdaniem prezesa Carrefour Polska, rynek będzie się konsolidował. Wskazuje na to na przykład przejęcie Reala przez Auchan. – Sami byliśmy potencjalnym nabywcą sieci, ale po zapoznaniu się z wynikami Reala i oferowaną ceną zrezygnowaliśmy z zakupu – mówi Jean Anthoine. Na polskim rynku działa ok. 150 tys. sklepów, podczas gdy we Włoszech jest ich dwa razy mniej przy 20 mln mieszkańców więcej.
Nowościami w sklepach Carrefour będą wprowadzane w supermarketach strefy dedykowane rodzinom oraz miejsca z dostępem do bezpłatnego internetu. Część punktów przejdzie remodelling – na pierwszy ogień pójdą placówki w Kaliszu, Olsztynie i Sochaczewie. Firma kładzie nacisk na otwarcia mniejszych sklepów – w formacie express. Zwiększy to jej obecność na osiedlach dużych miast i w mniejszych miejscowościach. Tym samym Carrefour zagrozi Jeronimo Martins, właścicielowi dyskontowych Biedronek, która jest obecnie niekwestionowanym liderem jeśli chodzi o liczbę placówek w tych lokalizacjach.
Strategia Carrefoura zakłada także różnicowanie asortymentu i wystroju swoich sklepów w każdym typie lokalizacji. – Wiadomo, że warszawski klient Carrefoura w Galerii Wileńskiej i w Arkadii dysponuje innym budżetem i innymi oczekiwaniami. Naszym priorytetem nie jest trzymanie jednolitego standardu we wszystkich sklepach w zakresie ich wyglądu i produktów. Najważniejszy jest wynik placówki, a ten zapewni m.in. sprzedaż lokalnych produktów – twierdzi Anthoine.
(dw)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
/31.10.2025
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów