Polacy lubią convenience

Został pan prezesem Makro Cash & Carry pod koniec ubiegłego roku. Czy pana misja będzie różnić się od zadań pana poprzednika, Sylweriusza Farugi? Jakie zadania stawia Pan przed sobą jak szef polskiej części Makro?
Moje cele są spójne z misją mojego poprzednika. Jesteśmy niezmiennie skupieni na multikanałowej działalności w obszarze B2B, konsekwentnie działamy na rzecz stabilnego rozwoju takich obszarów jak usługa dostaw, e-commerce, czy sieć Odido. Wobec trudnej sytuacji panującej obecnie na rynku, nasi klienci (z sektora tradycyjnego handlu, horeca, biura, usługi) znajdują się pod dużą presją. Wyzwaniem dla Makro jest dostarczenie optymalnych rozwiązań, które zapewnią im stabilny rozwój.
Czy franczyzobiorcy sieci Odido mogą spodziewać się zmian w zakresie współpracy z franczyzodawcą?
Weryfikujemy swój model franczyzowy i konsultujemy się z naszymi partnerami, a kiedy jest to konieczne, wprowadzamy zmiany. Taki proces jest niezbędny, szczególnie wobec konkurencji panującej na rynku.
Jak według pana wyglądać będzie przyszłość polskiego rynku FMCG? Czy małe, osiedlowe sklepy spożywcze są w stanie stawić czoła konkurencji?
W kontekście przyszłości sektora tradycyjnego handlu, takie sieci jak Odido dysponują odpowiednimi kompetencjami i zasobami, aby w widoczny sposób podnieść konkurencyjność sklepów. Oferujemy swoim franczyzobiorcom cały wachlarz narzędzi, począwszy od zintegrowanego łańcucha dostaw, a skończywszy na narzędziach marketingowych.
Kogo wskazałby pan jako główną konkurencję dla przedsiębiorców działających pod szyldem Odido? Czy są to inne sieci franczyzowe, dyskonty, a może supermarkety?
Obecnie można zaobserwować rosnąca popularność takich trendów konsumenckich jak convenience shopping (zakupy w małych, osiedlowych sklepach – przyp. red.), czy potrzeba bliskości kanału usługowo-handlowego. W tym kontekście w dłuższej perspektywie Odido ma do odegrania ważną rolę.
Sieć Odido notuje w ostatnich dwóch latach wysokie tempo wzrostu. Czy uda się je utrzymać? Jakie są plany dotyczące otwarć na 2013 i 2014 rok?
Chciałbym podkreślić, że jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że utrzymując wysokie tempo rozwoju, zachowujemy jednocześnie wysoką dbałość o jakość. Zamierzamy skupiać się na standardzie sklepów należących do sieci Odido.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
Sieć oferuje już cztery modele współpracy. Najnowszy z nich stawia na mniejsze lokale, niższe koszty inwestycji oraz minimalistyczny wystrój.
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Żabka nie zwalnia i już ma 10 tys. franczyzobiorców. Okrągłą liczbę zamyka franczyzobiorczyni z Gliwic.
Bogusława i Paweł Bigos z marką Intermarché są związani od 15 lat. W ostatnim konkursie Top Franczyzobiorca zostali zwycięzcami w kategorii „Najszybszy wzrost w sieci”.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów