Polacy lubią convenience
Został pan prezesem Makro Cash & Carry pod koniec ubiegłego roku. Czy pana misja będzie różnić się od zadań pana poprzednika, Sylweriusza Farugi? Jakie zadania stawia Pan przed sobą jak szef polskiej części Makro?
Moje cele są spójne z misją mojego poprzednika. Jesteśmy niezmiennie skupieni na multikanałowej działalności w obszarze B2B, konsekwentnie działamy na rzecz stabilnego rozwoju takich obszarów jak usługa dostaw, e-commerce, czy sieć Odido. Wobec trudnej sytuacji panującej obecnie na rynku, nasi klienci (z sektora tradycyjnego handlu, horeca, biura, usługi) znajdują się pod dużą presją. Wyzwaniem dla Makro jest dostarczenie optymalnych rozwiązań, które zapewnią im stabilny rozwój.
Czy franczyzobiorcy sieci Odido mogą spodziewać się zmian w zakresie współpracy z franczyzodawcą?
Weryfikujemy swój model franczyzowy i konsultujemy się z naszymi partnerami, a kiedy jest to konieczne, wprowadzamy zmiany. Taki proces jest niezbędny, szczególnie wobec konkurencji panującej na rynku.
Jak według pana wyglądać będzie przyszłość polskiego rynku FMCG? Czy małe, osiedlowe sklepy spożywcze są w stanie stawić czoła konkurencji?
W kontekście przyszłości sektora tradycyjnego handlu, takie sieci jak Odido dysponują odpowiednimi kompetencjami i zasobami, aby w widoczny sposób podnieść konkurencyjność sklepów. Oferujemy swoim franczyzobiorcom cały wachlarz narzędzi, począwszy od zintegrowanego łańcucha dostaw, a skończywszy na narzędziach marketingowych.
Kogo wskazałby pan jako główną konkurencję dla przedsiębiorców działających pod szyldem Odido? Czy są to inne sieci franczyzowe, dyskonty, a może supermarkety?
Obecnie można zaobserwować rosnąca popularność takich trendów konsumenckich jak convenience shopping (zakupy w małych, osiedlowych sklepach – przyp. red.), czy potrzeba bliskości kanału usługowo-handlowego. W tym kontekście w dłuższej perspektywie Odido ma do odegrania ważną rolę.
Sieć Odido notuje w ostatnich dwóch latach wysokie tempo wzrostu. Czy uda się je utrzymać? Jakie są plany dotyczące otwarć na 2013 i 2014 rok?
Chciałbym podkreślić, że jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że utrzymując wysokie tempo rozwoju, zachowujemy jednocześnie wysoką dbałość o jakość. Zamierzamy skupiać się na standardzie sklepów należących do sieci Odido.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Chcemy się rozwijać we franczyzie, dzięki temu będziemy mogli sprawniej otwierać sklepy w każdym zakątku Polski – mówi Adam Małojec, country manager w Candy Pop.
W branży spożywczej nie brakuje silnych marek, które rozwijają się przez franczyzę. Przyjdź na Targi Franczyza 24-26 października i poznaj ich licencję na biznes.
22 października 2024 roku o godz. 18:00 odbędzie się bezpłatny webinar pt. "5 kroków do otwarcia własnej Żabki". Spotkanie poprowadzą specjaliści ds. franczyzy Żabki, a gościem specjalnym będzie franczyzobiorca sieci.
W związku z planowanym wejściem na warszawską giełdę Żabka – w ramach oferty publicznej – sprzedaje akcje inwestorom indywidualnym i instytucjonalnym. Ile trzeba za nie zapłacić?
Żabka wprowadziła nowy program „Bezpieczny Start” skierowany do osób, które rozważają otwarcie własnej firmy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów