Kadry pod kontrolą

Monika Lorenc, specjalista ds. personalnych Smart MBC
Smart MBC proponując firmom tzw. outsourcing personalny, obniża koszty obsługi kadrowo-płacowej pracowników. W jaki konkretnie sposób?
Oferujemy swoim klientom usługę administracji pracowników, która umożliwia przeniesienie obsługi kadrowo-płacowej poza struktury firmy. Dzięki naszym rozwiązaniom pracodawca nie ponosi m.in. kosztów związanych z zatrudnieniem osób odpowiedzialnych za każdy odrębny obszar HR. Przede wszystkim dajemy możliwość zatrudnienia pracownika w okresie próby, dzięki czemu pracodawca zyskuje czas i nie ponosi ryzyka związanego z okresem wypowiedzenia. Pracownik natomiast dąży do uzyskania najlepszych rezultatów w pracy.
Jak przebiega współpraca Smart MBC z klientem?
Nie istnieje jeden uniwersalny sposób postępowania, który zadowoli każdego klienta. Każdy człowiek z natury jest inny, tak też w tym przypadku każdy klient ma inne oczekiwania co do współpracy z nami. Drogą do sukcesu jest poznanie kultury organizacyjnej firmy oraz jej oczekiwań, co pozwala nam stworzyć najkorzystniejszy model współpracy.
Czy koszty outsourcingu personalnego są niższe, niż np. samodzielne prowadzenie rekrutacji przez właściciela firmy?
Należałoby tutaj odróżnić dwa odrębne od siebie pojęcia rekrutacji i outsourcingu personalnego. Rekrutacja może być dla pracodawcy uciążliwa ze względu na konieczność zaangażowania dodatkowych pokładów energii i pieniędzy potrzebnych na znalezienie odpowiedniego kandydata. Pracodawca korzystający z usług Smart MBC oszczędza także czas, który musiałby poświęcić na spotkania i rozmowy. Biura rekrutacyjne natomiast posiadają już rozbudowane bazy kandydatów oraz pakiety ogłoszeń. Outsourcing personalny w Smart MBC daje możliwość połączenia rekrutacji wraz z obsługą kadrową pracownika. Korzystając z takiego rozwiązania pracodawca ma szansę zaoszczędzić nawet do 30 proc. wydatków kadrowych w skali roku.
Czy outsourcing personalny to usługa popularna na rynku polskim?
Outsourcing personalny zyskuje coraz większą popularność wśród firm na terenie całego kraju, w tym w firmach franczyzowych. Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Rynku Outsourcingu prawie 47 proc. przedsiębiorstw korzysta ze zlecania firmom zewnętrznym usług, które nie są ich kluczową działalnością. Liczne spotkania oraz konferencje, w których uczestniczymy, utwierdzają nas w tym, że zainteresowanie tą usługą rośnie.
Czy usługi outsourcingu mogą w szczególny sposób wesprzeć franczyzodawców i franczyzobiorców?
Współpraca z firmą zewnętrzną, taką jak Smart MBC, pozwala franczyzodawcy uniknąć błędnych inwestycji w zasoby ludzkie i ograniczyć koszty z tym związane. Firma może skupić się na głównym profilu swojej działalności. Jednym z naszych głównych klientów jest sieć sklepów franczyzowych. Fakt, że polecają nas kolejnym firmom jest najlepszym dowodem ich zadowolenia.
Rozmawiał (gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Rosnąca konkurencja ze strony dyskontów i innych sieciowych formatów sprzyja grupie Chorten, ponieważ detaliści szukają przez to silnego partnera do współpracy.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...