Kadry pod kontrolą
Monika Lorenc, specjalista ds. personalnych Smart MBC
Smart MBC proponując firmom tzw. outsourcing personalny, obniża koszty obsługi kadrowo-płacowej pracowników. W jaki konkretnie sposób?
Oferujemy swoim klientom usługę administracji pracowników, która umożliwia przeniesienie obsługi kadrowo-płacowej poza struktury firmy. Dzięki naszym rozwiązaniom pracodawca nie ponosi m.in. kosztów związanych z zatrudnieniem osób odpowiedzialnych za każdy odrębny obszar HR. Przede wszystkim dajemy możliwość zatrudnienia pracownika w okresie próby, dzięki czemu pracodawca zyskuje czas i nie ponosi ryzyka związanego z okresem wypowiedzenia. Pracownik natomiast dąży do uzyskania najlepszych rezultatów w pracy.
Jak przebiega współpraca Smart MBC z klientem?
Nie istnieje jeden uniwersalny sposób postępowania, który zadowoli każdego klienta. Każdy człowiek z natury jest inny, tak też w tym przypadku każdy klient ma inne oczekiwania co do współpracy z nami. Drogą do sukcesu jest poznanie kultury organizacyjnej firmy oraz jej oczekiwań, co pozwala nam stworzyć najkorzystniejszy model współpracy.
Czy koszty outsourcingu personalnego są niższe, niż np. samodzielne prowadzenie rekrutacji przez właściciela firmy?
Należałoby tutaj odróżnić dwa odrębne od siebie pojęcia rekrutacji i outsourcingu personalnego. Rekrutacja może być dla pracodawcy uciążliwa ze względu na konieczność zaangażowania dodatkowych pokładów energii i pieniędzy potrzebnych na znalezienie odpowiedniego kandydata. Pracodawca korzystający z usług Smart MBC oszczędza także czas, który musiałby poświęcić na spotkania i rozmowy. Biura rekrutacyjne natomiast posiadają już rozbudowane bazy kandydatów oraz pakiety ogłoszeń. Outsourcing personalny w Smart MBC daje możliwość połączenia rekrutacji wraz z obsługą kadrową pracownika. Korzystając z takiego rozwiązania pracodawca ma szansę zaoszczędzić nawet do 30 proc. wydatków kadrowych w skali roku.
Czy outsourcing personalny to usługa popularna na rynku polskim?
Outsourcing personalny zyskuje coraz większą popularność wśród firm na terenie całego kraju, w tym w firmach franczyzowych. Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Rynku Outsourcingu prawie 47 proc. przedsiębiorstw korzysta ze zlecania firmom zewnętrznym usług, które nie są ich kluczową działalnością. Liczne spotkania oraz konferencje, w których uczestniczymy, utwierdzają nas w tym, że zainteresowanie tą usługą rośnie.
Czy usługi outsourcingu mogą w szczególny sposób wesprzeć franczyzodawców i franczyzobiorców?
Współpraca z firmą zewnętrzną, taką jak Smart MBC, pozwala franczyzodawcy uniknąć błędnych inwestycji w zasoby ludzkie i ograniczyć koszty z tym związane. Firma może skupić się na głównym profilu swojej działalności. Jednym z naszych głównych klientów jest sieć sklepów franczyzowych. Fakt, że polecają nas kolejnym firmom jest najlepszym dowodem ich zadowolenia.
Rozmawiał (gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
– Rynek e-commerce nadal się rozwija, a wraz z nim usługi kurierskie. Chętnych do współpracy franczyzowej też nam przybywa – mówi Sylwia Sierakowska z sieci Epaka.pl.
– Automatyzacja procesów księgowych sprawia, że obsługa klienta wymaga nawet o 80 proc. mniej czasu niż wcześniej – mówi Daniel Gawryczuk z Tax Safe.
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...