Franczyzodawca dysponuje studiem graficznym, które zajmuje się przygotowaniem graficznym i składem części reklamowej. Jak twierdzi właściciel wydawnictwa przewagą jego gazety z programem TV na 14 dni jest fakt, że spada sprzedaż płatnej prasy, a ta codzienna po prostu szybko ląduje w koszu.
Wtorek
10.09.2013
Licencjonowani wydawcy bezpłatnego dwutygodnika Free TV mogą uzyskać wyłączność na kilka miast.
 

Agencja reklamowa Xeromatic od siedmiu lat działa na rynku reklamy i poligrafii. Jej pomysłem na biznes jest wydawana od 2010 roku gazeta z programem telewizyjnym Free TV. Bezpłatna publikacja zawiera reklamy firm, których sprzedażą zajmują się franczyzobiorcy. Obecnie jest ich 12, celem na koniec 2013 roku jest zwiększenie tej liczby do 20.
- Specyfika tego rodzaju biznesu pozwala realizować go w każdym miejscu w Polsce. Może to być wielkie miasto lub małe miasteczko. Oczywiście lepsze możliwości rozwoju są w dużej aglomeracji, ale franczyzobiorca z mniejszej miejscowości może rozwinąć skrzydła działając w kilku miastach na jednej licencji, z gwarantowaną wyłącznością terytorialną – wyjaśnia Konrad Waszczyk, redaktor naczelny Free TV.

W najbliższym czasie planowane jest wydawanie gazet w Jastrzębiu Zdroju i Nowym Sączu. Franczyzodawca chciałby, aby partnerzy dysponowali doświadczeniem w branży reklamowej lub w handlu. Najważniejszy jest jednak zapał do pracy, kreatywność i umiejętność nawiązywania kontaktów i budowania pozytywnych relacji z klientami. Inwestycja w biznes wynosi ok. 10 tys. zł. Kwota ta zawiera koszt licencję, zakup komputera i programu graficznego. Nie ma konieczności wynajmowania biura w drogiej lokalizacji.

- Klient biznesowy nie ma czasu jeździć za reklamą. Oczekuje się od nas, że to my do niego przyjedziemy, omówimy szczegóły reklamy, zorganizujemy sesję zdjęciową. Brak biura to duży atut w tego typu działalności. Jeśli jednak dysponujemy lokalem, franczyzodawcę pomaga w przygotowaniu jego wizualizacji: projektujemy folię na witryny, logotyp, przekazujemy archiwalne numery aby wyeksponować je w biurze – mówi Konrad Waszczyk.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Nowa agencja marketingowa we franczyzie

Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?

1 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2024
Gadżety reklamowe - co zamówić?

TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...

93 wypowiedzi
ostatnia 23.03.2024
Rośnie franczyza spedycyjna

Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...

1 wypowiedzi
ostatnia 27.03.2023
Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020