Franczyza na wagę

Saponando to włoska marka środków czyszczących, piorących i chemii gospodarczej, które sprzedawane są na kilogramy prosto z dozowników. Firma powstała kilkanaście lat temu na Sycylii, a pierwszy sklep w Polsce otworzyła w czerwcu tego roku w stolicy Małopolski, a do końca września zostaną otwarte dwa sklepy franczyzowe w Tarnowie i kolejny w Krakowie. Rozwojem tego konceptu w naszym kraju zajmuje się spółka TCO.
- Saponando to małe, lokalne sklepy, gdzie gospodynie mogą co dzień kupić wszystko, co jest niezbędne do prania i sprzątania domu. Zasięg jednego sklepu szacujemy na 20-30 tys. mieszkańców, miejsca na rynku jest więc sporo – mówi Karolina Mikołajczyk, dyrektor marketingu TCO. - Mamy jednak świadomość, że koncept nie jest jeszcze znany w Polsce, dlatego nasze plany rozwojowe są umiarkowane. Chcemy otwierać od 10 do 20 sklepów rocznie. Wszystkie w ramach franczyzy.
Najlepszym miejscem na sklep z detergentami Saponando są osiedla mieszkaniowe i ulice handlowe w dużych miastach oraz w dobrych punktach handlowych w mniejszych miejscowościach. Lokal, wraz z zapleczem, musi mieć od 20 do 50 m2 powierzchni. Osoby, które chcą sprzedawać produkty Saponando w już istniejących sklepach muszą na nie wygospodarować co najmniej 15 m2 dla podstawowego zestawu dozowników. Firma nie pobiera za przystąpienie do sieci żadnych opłat, zaś opłata bieżąca kształtuje się na poziomie 350-500 zł miesięcznie. Saponando zapewnia swoim partnerom projekt wnętrza i pomoc w wykończeniu go zgodnie ze standardami sieci, łącznie z montażem dozowników w sklepie. Franczyzobiorca uczestniczy również w akcjach promocyjnych i działaniach marketingowych.
- Ogromnym atutem Saponando jest fakt, że klient może kupić dokładnie tyle produktu ile potrzebuje, zawsze w ten samej cenie. Innowacyjnym elementem tego konceptu jest również możliwość wybrania jednego z 20 dostępnych zapachów, który dodaje się do produktów – podsumowuje Karolnia Mikołajczyk.
(mak)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
Sieć oferuje już cztery modele współpracy. Najnowszy z nich stawia na mniejsze lokale, niższe koszty inwestycji oraz minimalistyczny wystrój.
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Żabka nie zwalnia i już ma 10 tys. franczyzobiorców. Okrągłą liczbę zamyka franczyzobiorczyni z Gliwic.
Bogusława i Paweł Bigos z marką Intermarché są związani od 15 lat. W ostatnim konkursie Top Franczyzobiorca zostali zwycięzcami w kategorii „Najszybszy wzrost w sieci”.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów