Winny biznes
Od kilku lat największą popularnością wśród Polaków cieszy się piwo, na drugim miejscu są napoje spirytusowe, a wino jest na szarym końcu. Czy wobec takich informacji warto otwierać sklep z winami?
Obecna konsumpcja win gronowych w Polsce kształtuje się na poziomie lekko przekraczającym 3 litry na osobę rocznie. Dla porównania Litwini wypijają rocznie 12 litrów, Duńczycy 35 litrów, a Włosi 55 litrów na rok. Jednak od kilku lat sprzedaż rozwija się w tempie 8-12 proc. rocznie i taki jest oczekiwany wzrost również w najbliższym czasie, więc warto inwestować w wina. Trzeba jednak pamiętać, że Polski rynek winiarski jest bardzo zróżnicowany. Są miejscowości i regiony kraju, a także grupy społeczne, szczególnie w Warszawie oraz w Krakowie, gdzie spożycie win dorównuje najwyższym wskaźnikom europejskim, zarówno pod względem ilościowym, jak i jakościowym. Z drugiej strony jest olbrzymia grupa Polaków, zwłaszcza z mniejszych miejscowości, dla których konsumpcja win gronowych ogranicza się do kieliszka wina musującego w Sylwestra.
W jaki sposób sieć DobreWina.pl stara się dotrzeć do nowych klientów i zachęcić ich do picia wina częściej niż tylko na przywitanie Nowego Roku?
Istniejemy na rynku już od 12 lat, a nasza sieć sprzedaży liczy 24 sklepy, z których większość, bo aż 19, prowadzona jest przez franczyzobiorców i partnerów firmy. Cały czas prowadzimy różne działania promujące kulturę picia wina w Polsce. W tym roku zaczęliśmy organizować w naszych sklepach kiermasze, podczas których klienci mogą spróbować wina, a później kupić je w atrakcyjnej cenie. Firma prężnie działa również w przestrzeni mobilnej umożliwiając swoim klientom zakup trunków za pośrednictwem aplikacji na telefony komórkowe. Bardzo ważne są dla nas doskonale przeszkolone kadry, bo to przecież sprzedawca musi doradzić klientowi w sklepie i pomóc mu w wyborze najlepszego trunku. Dlatego od sierpnia do października przeprowadzamy szkolenia dla kadry zarządzającej oraz sprzedawców, na których uczą się jak lepiej zarządzać sklepami DobreWina.pl i jak można jeszcze lepiej obsługiwać naszych klientów.
Rozmawiała (mak)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Rodzinna piekarnia Oskroba działa w Polsce już ponad 90 lat. Firma rozwija się poprzez franczyzę. Ile trzeba mieć pieniędzy, żeby móc otworzyć własną piekarnię pod marką Oskroba?
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeden adres, dwa razy więcej możliwości
/28.11.2025
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów