Alternatywa dla palaczy i biznesu

Smooke.pl od ponad trzech lat zajmuje się sprzedażą e-papierosów w Polsce. Pierwszy sklep powstał w czerwcu 2010 roku w Krakowie. Dziś marka ma cztery sklepy własne oraz osiemnaście franczyzowych.
- Działamy od samego początku pojawienia się elektronicznych papierosów na rynku. Mamy duże doświadczenie w doborze asortymentu, ponieważ współpracujemy z największymi producentami e-papierosów, liquidów i akcesoriów - mówi Piotr Zieliński, właściciel Smooke.pl.
Przedstawiciele firmy przekonują, że e-papierosy to szansa na rzucenie tradycyjnych papierosów.
- Nasze produkty są alternatywą dla tradycyjnych papierosów. Do tej pory przeprowadzono wiele badań jednoznacznie stwierdzających ich mniejszą szkodliwość - dodaje Piotr Zieliński.
W październiku 2013 roku Parlament Europejski zadecydował, że e-papierosów nie będzie można sprzedawać w aptekach. To dobra wiadomość dla franczyzodawców i franczyzobiorców Smooke.pl.
- Największymi przeciwnikami wolnej sprzedaży elektronicznych papierosów jest przemysł tytoniowy i farmaceutyczny (tzw. Big Tobacco i Big Pharma), ponieważ uderza to w ich interesy. Od początku naszej działalności firmy farmaceutyczne prowadzą bardzo silny lobbing mający na celu uznanie tych produktów za produkty medyczne i przejęcie kontroli nad rynkiem, lakonicznie tłumacząc to dbałością o zdrowie konsumentów – wyjaśnia Piotr Zieliński.
Franczyzodawca uważa, że dyrektywa tytoniowa, która ma zniechęcać do palenia, m.in. poprzez wycofanie papierosów aromatyzowanych oraz zmianę wyglądu opakowań, nie wpłynie negatywnie na rynek e-papierosów.
- Nie prowadziliśmy analiz dotyczących wpływu zakazu sprzedaży mentoli na spadek ogólnej sprzedaży e-papierosów, ale uważamy, że klienci powinni mieć wolny wybór. Z punktu widzenia naszej działalności nie powinno to mieć większego znaczenia – zapewnia Piotr Zieliński.
Koszty inwestycji, z jakimi musi się liczyć franczyzobiorca marki Smooke.pl, to 30 tys. zł. Kwota potrzebna jest na wyposażenie lokalu (wystrój sklepu, sprzęt IT z oprogramowaniem, reklama internetowa) oraz 15 tys. tytułem kaucji za lokal o powierzchni 20-30 m2, który to lokal franczyzodawca wynajmuje partnerowi. Smooke.pl deklaruje, że zwrot z inwestycji następuje po 3-4 miesiącach od podpisania umowy.
(jt)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
Sieć oferuje już cztery modele współpracy. Najnowszy z nich stawia na mniejsze lokale, niższe koszty inwestycji oraz minimalistyczny wystrój.
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Żabka nie zwalnia i już ma 10 tys. franczyzobiorców. Okrągłą liczbę zamyka franczyzobiorczyni z Gliwic.
Bogusława i Paweł Bigos z marką Intermarché są związani od 15 lat. W ostatnim konkursie Top Franczyzobiorca zostali zwycięzcami w kategorii „Najszybszy wzrost w sieci”.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów