Zmienią szyld w 20 sklepach

Piotr i Paweł rozpoczął 2014 roku z liczbą 100 sklepów na swoim koncie. To zasługa uruchomienia 12 nowych punktów w 2013 roku. Ostatnie, jubileuszowe otwarcie miało miejsce w Gdyni w grudniu ubiegłego roku. Tegoroczny plan zakłada przyłączenie do sieci 20 supermarketów. Ma się to udać dzięki przyciągnięciu do sieci przedsiębiorców, którzy już prowadzą biznes w branży. Nowych franczyzobiorców czeka wówczas tylko rebranding ich placówki. Jego koszty - jak zobowiązywali się przedstawiciele Piotra i Pawła w minionym roku - poniesie centrala.
Obroty sieci za rok finansowy 2013 wyniosły 1,9 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem 2012 o 4,7 proc., przy czym ostatni kwartał roku przyniósł wzrost obrotu na poziomie aż 6,9 proc. Prawie 50 mln obrotów odnotował e-sklep, który świętując w roku 2013 swoje 10-lecie osiągnął 19,5 proc. wzrostu sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym. Piotr i Paweł obecny jest już w 15 województwach. W minionym roku supermarkety sieci powstały nie tylko w dużych miastach, takich jak Warszawa, Trójmiasto i Lublin, ale także w Elblągu i Koźminie Wielkopolskim.
Piotr i Paweł chwali się także rozszerzeniem asortymentu marki własnej do 600 produktów. Robi to w ramach brandu "Lubię" w koalicji zakupowej Grupy Handlowej PL Plus (Bać-Pol, Piotr i Paweł, Topaz).
– Marka własna ma w Polsce dosyć słabą opinię. Wynika to z tego, że wiele sieci posiadało produkty bardzo słabej jakości. W przypadku marki własnej Spar nie ma o tym mowy. Mamy asortyment wykonywany przez dużych polskich producentów, niejednokrotnie liderów w danej kategorii produktów. Ich cena, w związku z brakiem nakładów na reklamy telewizyjne, jest dużo bardziej konkurencyjna. Od listopada 2013 roku w sklepach Spar dostępne są również produkty ekonomicznej marki „Lubię”, stworzonej razem z siecią Piotr i Paweł. Chcemy wykorzystać wspólny potencjał wolumenowy w celu zaproponowania najlepszej możliwej ceny dla produktów tego segmentu - mówi Michał Wesołowski, dyrektor handlowy Spar Polska, sieci należącej do Grupy Kapitałowej Bać-Pol.
(dw)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Zaczynaliśmy od kilku małych sklepów w okolicach Tarnogrodu – mówią Jan i Patryk Łebko, ojciec i syn, którzy wspólnie prowadzą rodzinny biznes w modelu Powered by Kramp.
– Mali gracze bez wsparcia znikają z rynku – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
Powołano nową Radę Franczyzobiorców Żabki na kolejną kadencję. Rada wyłaniana jest co dwa lata i pełni kluczową rolę we współpracy przedsiębiorców z centralą.
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło swój sklep. W tym roku liczba jego uczestników będzie jeszcze większa.
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów