Zyski dobrze wypolerowane

Sami Memili, prezes Arcora International
Jak wygląda sytuacja branży sprzątającej w Polsce?
Kiedy byłem na branżowych targach w Polsce kilka lat temu zauważyłem, że na rynku dominują produkty niskie jakościowo i bardzo tanie. Po dwóch latach na tych samych targach firmy sprzątające decydowały się na zakup środków ze średniej półki cenowej. Dzisiaj z kolei właściciele firm sprzątających zrozumieli, że warto postawić na jakość i nie boją się wydawać więcej, żeby zadowolić swoich klientów. Tym bardziej, że wysoka jakość oznacza oszczędności. Weźmy przykład środków do sprzątania powierzchni polimerowych, które widzimy w szpitalach i supermarketach. Dotychczas stosowana technologia odnowy podłogi wymagała powtarzania zabiegu co najmniej raz na pół roku. A to oznacza wysokie koszty osobowe oraz kłopoty w funkcjonowaniu firmy. Dzięki naszemu opatentowanemu systemowi Revolution X wystarczy, że zabieg wykonamy raz na dwa lata. To oznacza przełom w tej technologii sprzątania.
Wśród jakich firm partnerzy Arcora powinni szukać klientów?
Franczyzobiorcy Arcora nie prowadzą firmy sprzątającej. Ich zadaniem jest dotarcie do takich firm, sprzedaż oraz doradzanie tym podmiotom. Laik mógłby zastanawiać się, czy takie doradztwo jest w ogóle potrzebne. Okazuje się ono jednak konieczne. Nie wystarczy przecież kupić środek do czyszczenia podłóg, rozcieńczyć go i maczać w nim mopa przy wycieraniu podłogi. Inny środek czyszczący zastosujemy w szpitalu, gdzie znajduje się dużo zarazków, jeszcze inny w galerii handlowej z olejowaną drewnianą podłogą, a inny w biurowcu z marmurową powierzchnią. Zastosowanie niewłaściwego środka może zniszczyć czyszczoną warstwę. Są sytuacje, kiedy partner osobiście fatyguje się do sprzątanego obiektu, aby pomóc w wyborze właściwego środka czyszczącego.
Jako największemu europejskiemu producentowi mopów udało nam się pozyskać wielu prestiżowych klientów. Wśród nich są restauracje McDonald’s, stadion Bayernu Monachium, gdzie szklane powierzchnie czyszczone są środkami Arcora oraz największy niemiecki szpital zatrudniający 14 tys. osób czy też sieć hoteli Accor. W Niemczech pod logo Arcora działa 180 partnerów. Sieć obecna jest m.in. w USA, Czechach i na Węgrzech. W najbliższym roku planujemy pozyskać 10 partnerów w Polsce. Z niektórymi z nich właśnie kończymy negocjacje.
Inwestycja w biznes nie jest wysoka, jej główną część stanowi zatowarowanie. Czy zatem dużo trzeba wydać na bieżące wydatki, w tym na lokal?
Biznes z Arcora nie wiąże się z koniecznością wynajmu lokalu w prestiżowej lokalizacji. Nie ma sensu wydawać na wysoki czynsz, gdyż działamy w sektorze B2B i nie prowadzimy sprzedaży detalicznej. Sugerujemy partnerom otwieranie Arcora Shop w sąsiedztwie firm działających w obiektach poprzemysłowych lub w okolicy dużych marketów budowlanych. Większość osób i firm kupujących tam będzie mogła dotrzeć również do naszego sklepu, dzięki czemu porównają ceny i jakość sprzedawanych produktów. Co ważne, 90 proc. kosztów inwestycji w biznes stanowi zakup towaru, na którym partner zarabia.
rozmawiał (dw)
ZOBACZ W KATALOGU





















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Piko24 to w pełni zautomatyzowane sklepy, nie wymagające zatrudniania pracowników. Marka chce rozwijać swoją sieć poprzez franczyzę.
Franczyzobiorca Intermarché może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
– Duża konkurencja powoduje, że samodzielnym przedsiębiorcom coraz trudniej utrzymać się na rynku, działając w pojedynkę – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
Dowiedz się, jak otworzyć sklep pod marką Żabka. Bezpłatny webinar dla cudzoziemców.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów