Najpierw rozpoznawalność, potem franczyza

W Polsce działa ponad 3 tys. sklepów zoologicznych. W województwie mazowieckim jest ich ponad 400, zaś w świętokrzyskim ponad 50. Trudno spodziewać się dużych wzrostów, ponieważ, jak podaje firma badawcza ACNielsen, hipermarkety i supermarkety generują 70 proc. ogólnej wartości sprzedaży karm dla zwierząt. Mimo to nadal powstają sklepy specjalistyczne, takie jak Kakadu, pod logo którego działa ok. 40 punktów sprzedaży. Chrapkę na udział w polskim rynku ma także sieć Maxi Zoo. Ta niemiecka sieć posiada obecnie ponad 1,3 tys. sklepów w 12 europejskich krajach. Cztery z nich działają w Polsce. Po Warszawie i Poznaniu przyszła pora na podwarszawski Milanówek, a konkretnie centrum handlowe Vendo Park. Do końca roku firma planuje otworzyć jeszcze 7 sklepów w naszym kraju, głównie w dużych miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.
- Widzimy ogromny potencjał na polskim rynku. Szacujemy go docelowo na ponad 100 sklepów. Proces oceny lokalizacji jest bardzo dokładny i uwzględnia takie czynniki jak struktura demograficzna w otoczeniu sklepu, potencjał ekonomiczny, a przede wszystkim liczba zwierzaków, które posiadają mieszkańcy – mówi Wojciech Kamiński, menedżer ds. rozwoju Maxi Zoo na Polskę.
Sklepy Maxi Zoo zlokalizowane są na terenie dużych obiektów handlowych. Mimo że w innych krajach sklepy są prowadzone głównie przez franczyzobiorców, w Polsce firma planuje otwierać na razie tylko placówki własne.
- Dopiero wchodzimy do Polski, dlatego na początku musimy popracować nad rozpoznawalnością. Wiąże się to z bardzo dużymi nakładami finansowymi, które dla franczyzobiorców stanowiłyby zapewne dużą barierę. Franczyza pozbawiłaby nas kontroli nad marką w tak ważnym etapie działalności, dlatego też nie decydowaliśmy się na razie na tę formę współpracy - tłumaczy Wojciech Kamiński. - Być może w przyszłości zdecydujemy się na franczyzę, ale zrobimy to dopiero gdy uznamy, że jesteśmy już naprawdę silną i atrakcyjną marką, która zaoferuje duże korzyści, a nie tylko pracę pod wspólnym szyldem.
(mt)

ZOBACZ W KATALOGU




















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Rosnąca konkurencja ze strony dyskontów i innych sieciowych formatów sprzyja grupie Chorten, ponieważ detaliści szukają przez to silnego partnera do współpracy.
W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
Sieć oferuje już cztery modele współpracy. Najnowszy z nich stawia na mniejsze lokale, niższe koszty inwestycji oraz minimalistyczny wystrój.
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Żabka nie zwalnia i już ma 10 tys. franczyzobiorców. Okrągłą liczbę zamyka franczyzobiorczyni z Gliwic.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów