Jak dotąd odbyło się 588 warsztatów, z których skorzystało blisko 6,9 tys. osób. Do końca 2014 r. Eurocash planuje przeszkolić dodatkowych 1,5 tys. osób, zaś w przyszłym roku – około 4,5 tys.
Czwartek
26.06.2014
Sklepy abc i Delikatesy Centrum, których pracownicy i właściciele wzięli udział w Akademii Eurocash, notują lepsze wyniki od pozostałych.
 

Projekt Akademia Eurocash ruszył w 2010 roku jako platforma, której celem jest podnoszenie kwalifikacji właścicieli i pracowników niezależnych sklepów detalicznych. Przez ostatnie cztery lata z kursów organizowanych przez franczyzodawcę skorzystało kilkadziesiąt tysięcy osób. I skorzystają kolejne, bo program daje efekty. Badania tajemniczego klienta pokazały, że jakość usług rośnie.

Ogólna ocena uzyskana w II kw. 2013 r. przez wszystkie sprawdzone sklepy Delikatesy Centrum wynosiła 84,3 proc.. W I kw. 2014 r. wynik ten wzrósł już do 90,9 proc., co stanowi istotną poprawę. A co ważniejsze, wzrosły też zyski franczyzowych sklepów.

- Obserwujemy, że sklepy, których pracownicy i franczyzobiorcy biorą udział w szkoleniach notują lepsze wyniki, niż pozostałe – mówi Carlos Saraiva, prezes Eurocash Franczyza.

- Szkolenia obejmują pięć obszarów: jakość w przypadku produktów świeżych, jakość asortymentu i merchandisingu, jakość obsługi klienta, standardy sieci oraz komunikacja, wizualizacja marki oraz promocje. Ich poprawa jest sprawdzana przez tajemniczych klientów, a wyniki kontroli przekazywane właścicielom sklepów – dodaje

Z obserwacji franczyzodawców wynika, że najwięcej do zrobienia jest w zakresie poprawy jakości obsługi klienta. I to ten element w kolejnych badaniach notuje coraz lepsze wyniki.

- Zależy nam na tym, by klienci czuli emocjonalną więź z naszymi sklepami. Na przykład jeśli stały klient kupuje kilogram mięsa, to sprzedawca powinien zapytać go, jaką potrawę zamierza przygotować i w zależności od odpowiedzi doradzić najlepszy produkt. A być może jeszcze zachęcić do kupna wina, które będzie pasowało do planowanej potrawy – tłumaczy Saraiva. – Dla małych sklepów to szansa na zwiększenie obrotów, a także na zdobycie przewagi nad dyskontami.

Pracownicy i franczyzobiorcy zdobywają wiedzę na warsztatach prowadzonych w sklepach modelowych, a także poprzez szkolenia e-learningowe. Sklepy, które wykorzystują ją w praktyce mogą liczyć na korzyści z systemu motywacyjnego. Raz na kwartał placówki, które w badaniach uzyskały najlepsze wyniki, dostają w ramach nagrody określone kwoty do podziału pomiędzy wszystkich pracowników, którzy odbyli kursy wymagane na danym stanowisku oraz w danym okresie. Kierownik sklepu może liczyć na 650 zł, szeregowi pracownicy – od 200 do 300 zł.

Od początku istnienia programu szkoleniowego Grupa Eurocash przeznaczyła na ten cel blisko 8 mln zł. W sumie na realizację Akademii wspierającej niezależne sklepy detaliczne firma wydała 15,6 mln zł. W przyszłym roku zainwestuje kolejne 5 mln zł.

(gum)

 


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022