Delikatesowa ekofuzja

Spółka Organic Farma Zdrowia, prowadząca sieć delikatesów z żywnością ekologiczną, przejęła 10 sklepów Tradycyjne Jadło. Dzięki temu powiększy swój stan posiadania do 35 sklepów i umocni swoją pozycję w Wielkopolsce, gdzie działa połowa z przejmowanych sklepów. Pozostałe mieszczą w Warszawie, Gliwicach i Trójmieście. Tradycyjne Jadło ma w swojej ofercie przede wszystkim wyroby wędliniarskie, przygotowywane według regionalnych, ekologicznych receptur, czyli zgodnie z filozofią Organic Farmy Zdrowia.
- Doskonale znamy rynek, na którym działa Tradycyjne Jadło. Dlatego jesteśmy pewni, że wykorzystując efekt licznych synergii biznesowych, potrafimy zarówno zwiększyć przychody naszej firmy, znacząco wzmocnić pozycję Grupy na rynku, a także rozszerzyć asortyment oferowanych produktów. Ponieważ zainteresowanie konsumentów zdrowym odżywianiem stale rośnie, to perspektywy dla rynku spożywczych produktów naturalnych, regionalnych i ekologicznych są bardzo dobre, co widać po poprawiających się wynikach naszej Grupy. Zależało nam na przyśpieszeniu procesu ekspansji, który istotnie wzmocni naszą pozycję oraz ofertę na rynku - mówi Sławomir Chłoń, prezes zarządu Organic Farma Zdrowia.
Ekspansja przez przejęcie służy marce znacznie lepiej, niż franczyzowy model rozwoju. Spółka Organic Farma Zdrowia działa na rynku od 2003 roku (zaczynała jako Organic Market) i jak dotąd zdołała rozwinąć sieć do 25 sklepów własnych. Rozpoczęte jeszcze w 2009 roku poszukiwania franczyzobiorców zakończyły się fiaskiem. Przejęcie Tradycyjnego Jadła (które z kolei z franczyzy nigdy nie korzystało) oznacza dla Organic skokowy wzrost liczby sklepów - o 40 proc. Zachęcony przejęciem właściciel spółki deklaruje, że w ciągu dwóch lat powiększy sieć do 50 lokalizacji.
- Zmiana szyldów Tradycyjne Jadło na Organic Farma Zdrowia będzie odbywać się stopniowo. Jest to proces, który potrwa kilka kwartałów. Oczywiście od zaraz, choć stopniowo będziemy proponować dotychczasowym klientom sieci Tradycyjne Jadło wybrane produkty, dostępne dotychczas w ofercie Organic Farma Zdrowia. Równocześnie zwiększy się propozycja produktów wędliniarskich w dotychczasowych lokalizacjach Organic Farma Zdrowia. Proces wzajemnego uzupełniania się ofert, jest oczywistym i naturalnym elementem połączenia naszych fim – mówi Sławomir Chłoń.
W 2013 roczne obroty Grupy Organic Farma Zdrowia wyniosły blisko 53 mln złotych i były o 12 proc. wyższe w porównaniu do obrotów z 2012 roku. Sama jednostka dominująca, czyli Organic Farma Zdrowia, po raz pierwszy w historii zanotowała zysk na sprzedaży, sięgający 70 tys. zł. Jednocześnie jednak wynik netto pozostaje ujemny. Strata wyniosła blisko 400 tys. zł. Dla porównania, Tradycyjne Jadło zanotowało w 2013 roku przychody na poziomie 7,2 mln zł (o 24 proc. więcej niż rok wcześniej) i na czysto zarobiło 150 tys. zł. Tylko czy nowy nabytek pomoże właścicielowi na stałe wejść na ścieżkę zysków...?
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU





















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Piko24 to w pełni zautomatyzowane sklepy, nie wymagające zatrudniania pracowników. Marka chce rozwijać swoją sieć poprzez franczyzę.
Franczyzobiorca Intermarché może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
– Duża konkurencja powoduje, że samodzielnym przedsiębiorcom coraz trudniej utrzymać się na rynku, działając w pojedynkę – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
Dowiedz się, jak otworzyć sklep pod marką Żabka. Bezpłatny webinar dla cudzoziemców.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów