Przedsiębiorcy na rozdrożu
 
                                                                        Jakie główne cele stawia sobie pan jako nowy prezes sieci Spar?
Zdecydowanie  skupię się na działaniach prosprzedażowych, które będą skutkowały zwiększeniem obrotów w sklepach, poprawą warunków handlowych i co za tym idzie zwiększeniem konkurencyjności. Chcę, aby Spar kojarzył się z jakością nie tylko pod kątem wizualizacji, wyglądu sklepów czy też obsługi, ale też usług, jakie świadczymy dla naszym partnerom – franczybiorcom, producentom i dostawcom. Będziemy bardziej skuteczni i będziemy bliżej sklepów, aby każdego dnia czuły wsparcie ze strony naszej organizacji.
Czym właściwie sieć Spar ma się wyróżnić na rynku?
Sklepy Spar to przyjazne supermarkety o różnych (obecnie trzech) formatach, które wyróżniają się dużym asortymentem, działami produktów świeżych, przyjazną obsługą oraz markami własnymi Spar i Lubię. To sklepy, gdzie można szybko zrobić zakupy, znaleźć dobrą, dyskontową cenę, ale również wysłać kupon Lotto, zapłacić rachunki, wypić kawę bądź zjeść kanapkę. W przypadku Spar można mówić o modelu sklepu, który w zależności od formatu i lokalizacji spełnia rolę i dyskontu, i supermarketu, i zarazem małego centrum handlowego.
Prezes Grupy Kapitałowej Bać-Pol, do której należy Spar Polska, podkreśla polskość przedsięwzięcia, jakim jest Spar na naszym rynku. Ale przecież to międzynarodowa marka, o zagranicznych korzeniach. Nie dostrzegają państwo paradoksu, zarzucając Eurocashowi i Jeronimo Martins to, że reprezentują zagraniczny kapitał?
Spar to międzynarodowy brand obecny już w 37 krajach korzystający z 82-letniego doświadczenia. Spar International jest organizacją  spółdzielczą, która łączy rzesze prywatnych przedsiębiorców pod jednym logo. Nie ma powiązań kapitałowych z poszczególnymi krajami. Spar Polska to wyłącznie polski kapitał - właścicielem 100 proc. akcji jest BaćPol - firma na wskroś polska, dziąłajaca w Polsce i tu płacąca podatki. Sieć tworzą również polscy właściciele sklepów.
W jakim kierunku będzie rozwijał się rynek FMCG w Polsce? Czy można nakreślić jakiś docelowy stan równowagi pomiędzy głównymi siłami, jakimi są małe sklepy, dyskonty, super-  i hipermarkety?
Rynek FMCG ewoluuje. Obecnie pozycję dominującą osiągnęły sieci dyskontów, ale jeszcze kilka lat temu „rządziły” hipermarkety. Nikt nie przypuszczał, że polski rynek tradycyjny będzie dalej miał się całkiem dobrze, jeżeli weźmiemy pod uwagę jaki jest „młody” i jak bardzo doskwiera mu brak dostępu do kapitału. Mimo że co roku zamyka się kilka tysięcy sklepów, to w ich miejsce powstają nowe. Liczba sklepów maleje, gdyż przedsiębiorcy nauczyli się liczyć pieniądze i z większą ostrożnością inwestują ciężko zarobione środki. Uważam, że właśnie teraz nadszedł czas konsolidacji polskiego detalu. Wszyscy właściciele sklepów powinni odpowiedzieć sobie na pytanie: gdzie widzą siebie i swój biznes za kilka lat. Czy są w stanie sami osiągnąć w najbliższym czasie rentowność zapewniającą im nie tylko „przeżycie”, ale przede wszystkim rozwój i godziwe zyski w przyszłości. Grupa Kapitałowa BaćPol i Spar wpisują się mocno w działania konsolidacyjne i potrafią odpowiedzieć właścicielom sklepów na zadane wcześniej pytania. Przykładem jest nasz strategiczny alians z Piotrem i Pawłem, Topazem i Polomarketem .Wspólne działania pozwolą skutecznie rywalizować z konkurencją m. in. dzięki wspólnej marce ekonomicznej „Lubię”.
Rozmawiał (gum)
ZOBACZ W KATALOGU
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
 Franczyza sklepów spożywczych
                                                /15.10.2025
                                             
                                                Franczyza sklepów spożywczych
                                                /15.10.2025
                                            
                                            W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Piko24 to w pełni zautomatyzowane sklepy, nie wymagające zatrudniania pracowników. Marka chce rozwijać swoją sieć poprzez franczyzę.
Franczyzobiorca Intermarché może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
– Duża konkurencja powoduje, że samodzielnym przedsiębiorcom coraz trudniej utrzymać się na rynku, działając w pojedynkę – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
 Stawiam na Mrówkę
                                                /28.10.2025
                                             
                                                Stawiam na Mrówkę
                                                /28.10.2025
                                            
                                            Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
 
                