DG-Inwest nie pobiera prowizji od klientów, przez co oferta jest zbliżona, a nawet tańsza niż bezpośrednio w banku czy firmie leasingowej.
Wtorek
05.08.2014
Grupa DG-Inwest chce mieć 300 punktów na terenie całego kraju.
 

W skład grupy DG-Inwest wchodzą dwie firmy. DG Inwest Finanse, specjalizuje się w doradztwie finansowym oraz kompleksowej pomocy przy uzyskiwaniu kredytów, leasingów, ubezpieczeń, faktoringu i refinansowania. Za obsługę prawno-księgową odpowiedzialna jest Kancelaria Doradztwa Finansowego. Trzecim podmiotem jest spółka reklamowa DLG Media.

– Taka struktura jest korzystna zarówno z punktu widzenia klientów, jak i partnerów – tłumaczy Daniel Gawryczuk, prezes zarządu DG-Inwest. - Usługobiorcy otrzymują kompleksową obsługę finansową: od wynajmu powierzchni po leasing czy kredyt. Jeśli ktoś prowadzi u nas księgowość i myśli o leasingu, nie musi już dostarczać dokumentów, bo my je mamy – to duży komfort dla klientów. Dodatkowo, od czerwca każda z obsługiwanych przez nas osób będzie mogła zarządzać swoimi finansami przez internet. Z kolei partnerzy franczyzowi mają pełne wsparcie w działalności - łącznie z promocją i reklamą placówek. Każdy otrzymuje licencję na biuro doradztwa finansowego i biuro rachunkowe. Zakres działania zależy od jego kompetencji i przedsiębiorczości.

DG-Inwest oferuje dwa modele współpracy: na zasadzie autoryzowanego partnerstwa oraz franczyzy.
- Franczyzobiorcy działają pod naszą marką, otrzymują wyłączność terytorialną głównie na miasto i mogą budować własną sieć sprzedaży otwierając punkty autoryzowane lub placówki partnerskie bez dodatkowych opłat odprowadzanych do centrali – tłumaczy Daniel Gawryczuk. 

Przyjęty przez DG-Inwest model rozwoju sprawdza się w praktyce – w chwili obecnej pod egidą firmy działa 45 placówek franczyzowych i ponad 100 punktów partnerskich w Polsce, Wielkiej Brytanii i na Ukrainie.
- Najwięcej placówek naszej marki działa na zachodzie i południu Polski. Teraz nastawiamy się na rozwój na terenie całego kraju. W 2015 roku chcemy mieć łącznie 300 punktów, w tym ok. 70 na licencji – mówi prezes zarządu DG-Inwest.

Opłata wstępna wynosi 8 tys. zł, opłaty kwartalne rozpoczynają się w drugim kwartale współpracy i kształtują się na poziomie 500 zł (dostęp do CRM, licencje, szkolenia wstępne i okresowe, materiały reklamowe, własna strona www, własny mail). Partnerzy mogą prowadzić wirtualne biura, franczyzobiorcy muszą dysponować lokalem o powierzchni od 20 do 40 m2, mają jednak pełną dowolność w doborze dostawców mebli czy sprzętu komputerowego.

W bieżącej działalności biorców licencji wspiera grupa 20 analityków i ekspertów z centrali operacyjnej.
– Każdy wniosek klienta musi być zgłoszony w naszym wewnętrznym systemie, specjaliści doradzają, w którym banku najlepiej rozpatrzyć wniosek, ale to franczyzobiorca decyduje o wyborze instytucji finansowej – mówi  Daniel Gawryczuk. - Dodatkowo centrala przekazuje klientów, którzy zgłosili się bezpośrednio do nas do najbliższego oddziału franczyzowego bez wpływu na wysokość prowizji.


Aneta Wieczorek-Hodyra
dziennikarz