Jogurt ma pod górkę
Dwa punkty własne i dwa franczyzowe – oto trzyletni bilans amerykańskiej sieci Yogen Früz na polskim rynku. Lokale w Sopocie, Warszawie, Gdańsku i Tczewie to dorobek skromny, w porównaniu z 50 placówkami, których otwarcia (i to w ciągu pierwszego roku!) zapowiadał masterfranczyzobiorca sieci. Choć na wynik Yogen Früz można spojrzeć też z innej strony – mimo, że marka nie rozprzestrzenia się w kraju w jakimś zastraszającym tempie, to jednak wiele wskazuje na to, że tym razem zabawi na polskim rynku dłużej niż przy poprzednich dwóch podejściach.
Pierwsze z nich miało miejsce jeszcze w latach 90-tych, ale zakończyło się fiaskiem, gdy operator utracił wsparcie funduszu inwestycyjnego. Do kolejnej próby doszło w ubiegłej dekadzie, ale i tym razem franczyzodawca poniósł porażkę (nieoficjalnie mówiło się o złym zarządzaniu, choć swoje trzy grosze dołożyła też sezonowość). Odpowiedzialna za obecną ofensywę, czy może lepiej – rynkową wojnę pozycyjną, nad Wisłą spółka Healthy Lifestyles Master Franchiser Polska dziś już tonuje wypowiedzi na temat przyszłości Yogen Früz.
- Docelowo nie chcę planować, ponieważ na realne plany w tym segmencie jest jeszcze za wcześnie. Chcemy się rozwijać, a co za tym idzie wspierać i pomagać w otwarciu własnego biznesu. 5 września otwieramy nowy punkt w Galerii Warmińskiej w Olsztynie – mówi Magdalena Łucek, menedżer ds. rozwoju biznesu w firmie Healthy Lifestyles Master Franchiser Polska. - Żeby jednak zagwarantować sukces naszym klientom, musimy mieć zdecydowanych franczyzobiorców oraz, co równie ważne, dobrą lokalzacja. Połączenie tych czynników gwarantuje sukces i obopulną satysfakcję, również finansową.
Przekonuje, że rynek jest chłonny, a zainteresowanie zmianą nawyków żywieniowych na zdrowsze i dbaniem o sylwetkę rośnie. - Nasze jogurty korelują z tymi trendami, ponieważ jako jedyne na rynku są mrożone i probiotyczne, mniej kaloryczne niż lody. Nasze jogurty, powstają na bazie bardzo dobrej jakości mleka, a sam proces produkcji i receptura znana jest od 1986 roku. Sama z ciekawością obserwuję zachowania klientów i zawsze podkreślam, że my Polacy, jako konsumenci, jesteśmy nieprzewidywalni – mówi Magdalena Łucek.
Na tej nieprzewidywalności Yogen Früz już dwa razy się „przejechał”. Czy tym razem będzie inaczej? Kropla drąży skałę - nawet konserwatywni konsumenci z czasem dostrzegą i być może docenią walory mrożonych jogurtów. Ale do tego trzeba czasu. Czy wystarczy go franczyzodawcy?
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Warsztaty kulinarne dla dzieci, które łączą zabawę z nauką zdrowych nawyków żywieniowych, to dobry pomysł na biznes, zwłaszcza w czasach, gdy coraz więcej osób zwraca uwagę na zdrowy styl życia.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...