Supermarket na trzy sposoby

Pod szyldem Piotra i Pawła działa dziś 106 sklepów w 60 miastach, z czego franczyzobiorcy prowadzą 49 supermarketów. Firma planuje otwierać każdego roku ok. 20 sklepów. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi średnio 1 proc. od obrotów. Szacowany okres zwrotu z inwestycji wynosi 5-6 lat. Piotr i Paweł posiada dobrze zorganizowaną logistykę dostaw. Scentralizowany marketing obejmuje ogólnopolskie duże akcje handlowe, gazetki, katalogi, programy lojalnościowe. Franczyzobiorcy mogą też działać indywidualnie na rynku lokalnym. Przy tej formie aktywności każdy sklep ma swojego opiekuna marketingowego w centrali, który koordynuje wszystkie dodatkowe działania.
Franczyzodawca poszukuje do współpracy osób, które prowadzą własny sklep o powierzchni min. 500 m2. Piotr i Paweł wymaga od partnerów doświadczenia w handlu oraz gotowości rebrandingu własnego sklepu wraz z przyjęciem standardów obowiązujących w sieci. Jeśli przedsiębiorca nie posiada placówki, wówczas przechodzi rekrutację oraz trwające 9 miesięcy szkolenie. Przeszkolonym kandydatom na franczyzobiorców Piotr i Paweł oferuje do przejęcia wybrane sklepy sieci. Trzecią z form przekształcenia sklepu sieci Piotr i Paweł w punkt na licencji jest franczyza pracownicza, tj. przejmowanie przez pracowników sieci funkcjonujących sklepów na preferencyjnych warunkach.
- Nie wskazujemy partnerom dokładnych lokalizacji, powinny to być oczywiście miejsca atrakcyjne handlowo. Średnia powierzchnia sali sprzedaży naszych sklepów wynosi 1,1 tys. m2. Supermarkety Piotr i Paweł zlokalizowane są przede wszystkim w średnich i dużych miastach. W pierwszej kolejności skupiamy się na rozwoju w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, jednak dopuszczamy możliwość powstawania naszych placówek także w mniejszych, ale atrakcyjnych miejscowościach – mówi Robert Krzak, wiceprezes w spółce Piotr i Paweł ds. franczyzy.
(dw)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Zaczynaliśmy od kilku małych sklepów w okolicach Tarnogrodu – mówią Jan i Patryk Łebko, ojciec i syn, którzy wspólnie prowadzą rodzinny biznes w modelu Powered by Kramp.
– Mali gracze bez wsparcia znikają z rynku – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
Powołano nową Radę Franczyzobiorców Żabki na kolejną kadencję. Rada wyłaniana jest co dwa lata i pełni kluczową rolę we współpracy przedsiębiorców z centralą.
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło swój sklep. W tym roku liczba jego uczestników będzie jeszcze większa.
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć lub poprawić jej funkcjonowanie, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów