Moda na wrześniowy urlop

Z badań AC Nielsen wykonanych na zlecenie Mondial Assistance wynika, że 10 proc. z 15 milionów Polaków planujących wakacje wybiera się na nie we wrześniu. Podobna liczba na urlop pojechała we wrześniu w ubiegłym roku, ale to o 500 tys. więcej niż w 2011 roku. Oznacza to, że sezon na sprzedaż wycieczek w biurach podróży jeszcze się nie skończył. Wrześniowe wyjazdy są tańsze, a plaże i kurorty turystyczne mniej zatłoczone. Z tego terminu najczęściej korzystają grupy znajomych oraz bezdzietne pary.
- W tym roku zdecydowanym faworytem wśród kierunków turystycznych najczęściej wybieranych przez Polaków jest Grecja, ze szczególnym uwzględnieniem wysp. Liderem rynku pozostaje Nowa Itaka, obserwujemy wzrosty sprzedaży oferty Wezyr Holidays i Grecos Holiday - mówi Ewa Gajewska z sieci biur podróży Urlopy.pl.
Obecnie pod logo Urlopy.pl pracuje 20 biur podróży, z czego 17 na licencji franczyzowej. W tym roku ruszyły biura w Nowym Sączu i Warszawie, planowane są kolejne otwarcia.
- Notujemy duże zainteresowanie naszą ofertą franczyzową ze strony przedsiębiorców, mamy kilkanaście zapytań miesięcznie. Mimo tego pracujemy tylko z wybranymi osobami, w lokalizacjach, które naszym zdaniem pozytywnie rokują na przyszłość. Rynek turystyczny po problemach związanych z upadkami biur podróży odzyskał już zaufanie klientów i notuje systematyczny wzrost - twierdzi Ewa Gajewska.
Franczyzobiorcy zarabiają nie tylko na prowizjach ze sprzedanych wycieczek, ale także na ubezpieczeniach, które stanowią uzupełnienie oferty biur podróży.
- Sprzedajemy polisy turystyczne Axa, TU Europa i Europejskie. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się ubezpieczenie od kosztów rezygnacji, które dzięki najlepszemu na rynku kontraktowi z AXA jesteśmy w stanie zaproponować klientom już za 1,5 proc. ceny wycieczki, przy standardowej stawce 3 proc. Klienci podróżujący na własną rękę udają się do biura podróży właśnie po to, aby w jednym miejscu zakupić wszystkie składowe części swojej wycieczki czyli przelot, hotel i ubezpieczenie. Dzięki temu w jednym miejscu otrzymują kompleksową obsługę i nie muszą na własną rękę poświęcać kilku godzin, czy nawet dni na przeglądanie internetu. Wykwalifikowanemu konsultantowi zajmuje to najwyżej godzinę. Klientów interesuje głównie ubezpieczenie sprzętu sportowego, rzadziej elektroniki - wyjaśnia menedżerka.
Wzrost liczby turystów organizujących samodzielne wycieczki zdaniem Ewy Gajewskiej nie przekłada się na spadek sprzedaży zorganizowanych wyjazdów. - Klienci podróżujący samodzielnie to inna grupa niż miłośnicy zorganizowanego wypoczynku. Biura agencyjne, takie jak Urlopy.pl, obsługują wszystkich klientów, zarówno zdecydowanych na wyjazd z biurem, jak i globtroterów przemierzających świat na własną rękę. Sprzedajemy, oprócz oferty touroperatorów, również bilety lotnicze. Mamy dostęp do największych baz noclegowo/hotelowych zawierających oferty ponad 70 tys. obiektów.
(dw)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzodawca Travelplanet.pl zapewnia, że najlepsze salony sieci generują sprzedaż na poziomie 10 mln zł rocznie.
Paulina Młynarska mieszka na stałe w Grecji, prowadzi autorskie warsztaty „Miejsce Mocy”, na których łączy jogę ze zwiedzaniem. W tym roku rusza z nowym projektem – Villą Tatrą na Krecie, która już niedługo przywita pierwszych turystów.
Do sieci Wakacje.pl mogą przystąpić zarówno właściciele nowo otwieranych salonów, jak i agenci działający już pod innym szyldem.
Sytuację branży nieco poprawiły wakacje, ale mimo to nadal panuje w niej duża niepewność. Właściciele hoteli obawiają się ponownego zamknięcia.
Chętnych na glamping, czyli luksusowy kemping, nie brakuje. Wciąż niewiele osób decyduje się jednak otworzyć taką działalność.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Z każdym rokiem rośnie liczba pasjonatów podróży na czterech kółkach, a wraz z nimi zapotrzebowanie na wyspecjalizowane usługi serwisowe. Czy prowadzenie serwisu kamperów to strzał w biznesową dziesiątkę?
– Mali gracze bez wsparcia znikają z rynku – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
POPULARNE NA FORUM
Wakacje.pl czy się opłaca
Zastanawiam się nad franczyzą z wakacji.pl Byłby to drugi punkt tej sieci w moim mieście (200 tys. mieszkańców), lokal zwykły (nie w galerii handlowej) ale przy kilku...
Własny ośrodek wypoczynkowy nad morzem :)
ej Forumowicze! Od paru lat z mężem zastanawialiśmy się nad zakupem bądź wybudowaniem własnego ośrodka wypoczynkowego nad morzem, nic wielkie taki mini pensjonat 20-30...
Czy warto zainwestować w pensjonat, apartamenty?
Pewnie, że tak. Własny apartament to bardzo fajna sprawa, gdyż o każdej porze roku pojechać sobie możemy do niego i odpocząć od codziennych obowiązków. Z drugiej...
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Wynająłem samochód na kilka dni za 360 zł przez internet. Na drugi dzień pojechałem po odbiór na drugi koniec miasta i dowiedziałem się, że rezerwacja została...
Kajaki, tratwy, namioty - podróżowanie
Możecie pochwalić się miejscami do których udajecie się na wypoczynek ?
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Witam, jestem kolejnym klientem oszukanym przez Global. Mechanizm juz opisany wczesniej przez innych na forum. Chetnie przystapie do pozwu zbiorowego lub zawiadomienia o...
Pensjonat - warto czy nie?
Największą rolę odgrywa miejsce. Jak jest miejsce turystyczne to zawsze ma sens.
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Firma Global Rent a Car to najwieksze oszustwo z jakim sie spotkalam w moim 34 letnium zycziu. Wypozyczam z mezem samochody pare razy jesli nie wiecej w roku w roznych krajach...