Klient zmienia się wraz z rynkiem
W ramach sieci freedom nieruchomości funkcjonuje 10 placówek franczyzowych i 3 własne. Firma planuje do końca 2015 roku uruchomić łącznie 40 biur na licencji. Wkrótce ruszą punkty w Lublinie, Kielcach, Rzeszowie, Gliwicach, Gnieźnie oraz Warszawie. Partnerzy, którzy poprowadzą biura w wymienionych miastach są w trakcie szkoleń przygotowujących ich do tego.
Kontakt z klientem i techniki sprzedaży stosowane przez agentów nieruchomości różnią się od tych sprzed 10-20 lat. Promocja odbywa się za pomocą mediów społecznościach. Konieczna jest także współpraca z homestagerami i fotografami. - Zmiany w branży widać gołym okiem. I nie wynikają one, jak wielu sądzi, z deregulacji czy kryzysu, lecz nowych mediów, które wkradają się do naszej rzeczywistości. Zupełnie inna niż jeszcze kilkanaście lat temu komunikacja z klientami, odmienne oczekiwania kupujących i przyspieszenie w wielu dziedzinach życia powoduje, że rynek nieruchomości musi dostosować się do tych zmian – Agnieszka Dąbrowska, dyrektor ds. franczyzy freedom nieruchomości.
- Rynek nieruchomości śledzę od 10 lat, bo wtedy zaczęłam pracę w tej branży - wspomina Marta Szczepkowska-Sadoch, dyrektor ds. operacyjnych freedom nieruchomości. - Na przestrzeni dekady część rzeczy uległa zmianie, ale część pozostaje niezmienna. Kiedyś więcej transakcji przeprowadzano ze środków własnych – za gotówkę, wynikało to głównie z braku oferty banków w zakresie kredytów hipotecznych. Wraz ze zwiększeniem dostępności kredytów, zakup własnego M stał się możliwy dla większej grupy osób. Większy popyt oczywiście wywołał wzrost cen, wiele ofert sprzedawało się na tzw. pniu. Kupujący szybciej podejmowali decyzję o zakupie, byli mniej wybredni i dociekliwi, z obawy, że oferta będzie nieaktualna, a następna spełniająca ich podstawowe wymagania będzie droższa. Deweloperzy sprzedawali „dziury w ziemi” – często na etapie robót ziemnych większość mieszkań z rozpoczynanej inwestycji była już zarezerwowana. Nieliczni dyskutowali, że kąty nie są idealnie proste, czy że parapety są z innego materiału niż miały być. Świeżo kupione mieszkanie, zaraz po odebraniu kluczy można było sprzedać z zyskiem.
Freedom nieruchomości pracuje z klientami, którzy powierzają swoje nieruchomości na zasadach umów wyłącznych. Taki rodzaj współpracy wymaga przede wszystkim dużej zaangażowania biura nieruchomości. Doradca ściśle współpracuje z homestagerem i fotografem, organizuje Drzwi Otwarte, promuje ofertę w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych. Podczas tych działań musi przygotować strategię sprzedaży, monitoruje ofertę i na bieżąco reaguje na zmiany rynku.
- 10-15 lat temu najczęściej zadawanym pytaniem było, czy oferta jest jeszcze aktualna, kiedy mogę się wprowadzić, a później czy instalacja elektryczna była wymieniona, jacy są sąsiedzi i czy lokal nieruchomość nie jest obciążona. Ostatnimi czasu jednym z pierwszych pytań jest: „ile można z negocjować cenę?” Od lat jedno jednak pozostaje niezmienne każdy chce mieć swoje cztery kąty, ładne i w ciekawej lokalizacji - dodaje Marta Szczepkowska-Sadoch. (dw)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
Sylwia Żynda porzuciła korporację dla franczyzy Freedom Nieruchomości. Jak rozkręciła swój biznes?
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Greathouse gwarancją wsparcia biznesowego i sukcesu
Jeśli ktoś chce porozmawiać o założeniu biura pod naszym brandem to zapraszam na spotkanie lub kontakt mailowy/tel mail: mariusz@greathouse.pl tel: 690 550 273 Na forum...
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof