Cały zysk należy do mnie

Magdalena Berłowska, franczyzobiorczyni DDD
– Pracowałam w salonie meblowym, byłam kierownikiem i księgową – wspomina. – Kiedyś prowadziłam nawet działalność gospodarczą, ale nie była to firma z prawdziwego zdarzenia. Pomyślałam sobie: teraz albo nigdy. Albo podejmę ryzyko, albo na zawsze pozostanę pracownikiem najemnym. Wiedziałam też, że najlepszy moment na biznes można przegapić, a tego nie chciałam.
Własny sklep prowadzi dopiero od dwóch miesięcy. Ale jak twierdzi, wyniki sklepu już potwierdzają, że to była dobra decyzja. Obecnie zatrudnia dwie osoby, a placówką zarządza samodzielnie. Jak mówi, nadal jest kierownikiem, z tą różnicą, że teraz cały zysk należy do niej.
Rewolucja czy kontynuacja?
Magdalena Berłowska przejęła sklep własny DDD Dobre Dla Domu – placówkę z kilkuletnią historią, w dobrej lokalizacji oraz rozpoznawalną wśród mieszkańców Stargardu Szczecińskiego. Mówi, że poświęca sklepowi mniej czasu niż wówczas, gdy pracowała na etacie, ale zaznacza, że to głównie dzięki doświadczonym pracownikom i temu, że przejęła funkcjonujący salon – rozkręcony biznes, którego trzeba wyłącznie przypilnować.
– Jestem w trakcie wprowadzania pewnych zmian w działalności sklepu. Chcę m.in. poszerzyć współpracę z architektami, deweloperami oraz firmami budowlanymi – mówi franczyzobiorczyni.
To jeden ze sposobów przyciągnięcia klientów do sklepów DDD – rekomendacje architektów wnętrz. DDD od kilku lat intensywnie rozwija system współpracy z tą grupą zawodową – w sklepach powstały strefy architektów, na portalu firmy projektanci mają do dyspozycji profesjonalne narzędzia ułatwiające im pracę.
– Mamy też opracowane warunki motywujące tę grupę zawodową do korzystania z rozwiązań dostępnych w naszych sklepach. Wymaga to ciągłej obserwacji rynku i wprowadzania do oferty nowinek oraz produktów z wyższej półki, ale z pewnością warto – stwierdza Marek Frątczak, dyrektor działu ekspansji DDD Dobre Dla Domu.
Na pytanie o branżę wykończeniową, Magdalena Berłowska mówi, że rynek się ustabilizował, choć do najłatwiejszych nie należy. Zaznacza, że znacznie więcej czasu i pieniędzy trzeba dziś poświęcić na pozyskanie klienta.
– Blisko połowa moich klientów pozyskiwana jest aktywnie – to klienci z polecenia, znajomi naszych dotychczasowych klientów lub tacy, których przyprowadził zaprzyjaźniony architekt. W dobrze funkcjonującym biznesie klient wchodzący do sklepu rzadko jest przypadkowy, dlatego rolą franczyzobiorcy jest rozpoznanie lokalnego rynku i dotarcie do potencjalnych klientów w sposób precyzyjny, efektywny.
Jeśli nie teraz…
Marka DDD Dobre Dla Domu liczy sobie dziewięć lat. Pod logo firmy działa obecnie 50 sklepów, w tym 46 franczyzowych. Zgodnie z przyjętą na początku rozwoju strategią, sklepy DDD specjalizują się w ofercie podłóg, paneli, drzwi oraz akcesoriów do tych artykułów.
Dla największych sklepów otwieranych w dużych miastach kwota inwestycji w salon DDD Dobre Dla Domu przekracza 100 tys. zł netto. Format dla mniejszych miast to wydatek ok. 80 tys. zł netto. Według przeprowadzonej przez centralę symulacji dla sklepu o powierzchni ok. 300 m2, największą część inwestycji pochłania zakup towaru (ok. 56 tys. zł). Opłata wstępna to wydatek 1 tys. zł. Koszty inwestycyjne to kwota ok. 25 tys. zł w skład której wchodzą: ekspozycja drzwi, adaptacja (5 tys. zł), zakup wózka paletowego, sprzętu IT, telefonu, drukarek (komputerowej i fiskalnej). Kosztem partnera będzie również współfinansowanie kampanii marketingowej na otwarcie sklepu (1-5 tys. zł). To wydatek tym bardziej opłacalny, że centrala firmy dokłada równowartość kwoty zainwestowanej przez partnera. (emka)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Na koniunkturze w branży budowlanej korzystają nie tylko deweloperzy, lecz także inne biznesy: architekci wnętrz, ekipy remontowe, agenci nieruchomości.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.