Nowa-stara sieć wchodzi do gry

Działający od 17 lat temu Polomarket dobrze zna wielu polskim klientów. Ponad 420 supermarketów, 11 tys. zatrudnionych osób i obroty na poziomie 3,7 mld zł uczyniły z firmy dużego gracza na mapie naszego rynku handlowego. Ale od 2015 roku wszystko się zmieni, bo sieć przestanie istnieć w dotychczasowym kształcie. To decyzja członków zarządu. Wieloletni prezes Polomarketu, Adam Kasner, postanowił wydzielić ze spółki kontrolowaną przez siebie część biznesu i kontynuować rozwój pod nowym szyldem. Tak powstała firma Market-Detal, w skład której weszło ponad 170 supermarketów. W styczniu zmienią szyld na Mila.
- Rebranding był konieczny, ponieważ pan Artur Kasner, właściciel spółki Market-Detal, chce stworzyć swoją własną markę. 40 proc. Polomarketów należy bezpośrednio do niego, teraz więc będą istnieć pod nową nazwą. 170 sklepów zmieni nazwę, kolorystykę wnętrz i gazetek - tłumaczy w rozmowie z Onetem Bartłomiej Ślązak, PR menedżer Market-Detal.
Zarząd nowej spółki deklaruje, że ma jasną i przemyślaną strategię rozwoju. Każdego roku sieć ma powiększać się o 30 nowych supermarketów. Ich działanie wspierać będzie nowo otwarte centrum logistyczne o powierzchni 40 tys. m2 koło Konina. Centrala planuje też spore inwestycje w marketing i reklamę. A same sklepy? Wydaje się, że Adam Kasner puszcza oko do szerokiego przekroju klientów.
- Wyraźnie widzimy potrzebę stworzenia sklepu, który będzie łączył zalety kupowania w sklepie tradycyjnym z zaletami zakupów w dyskoncie. Ważnym elementem strategii jest również dla nas odpowiednia relacja jakości do ceny. Określiliśmy kluczowe kategorie, które do tej pory były doceniane przez naszych klientów, w których nadal będziemy się specjalizować, a są nimi: świeże warzywa i owoce, wędliny i mięsa, oraz przepyszne ciasta - mówi Artur Kasner, prezes spółki.
Takie pozycjonowanie sprawia, że o klientów Mila będzie konkurować z całą plejadą handlowych marek. Świeże wędliny i mięsa to atuty, którymi lubią chwalić się Muszkieterowie z Intermarche - w supermarketach francuskiej sieci mięso rozbierane jest na miejscu. Z kolei słowa o relacji jakości do ceny to hasła bliskie nie tylko dyskontom, ale też sieciom delikatesów i supermarketów. Pojawienie się nowej marki zaostrzy rywalizację na rynku, który i tak już dziś określany jest jako jeden z najbardziej konkurencyjnych. Batalia trwa nie tylko wewnątrz poszczególnych segmentów handlowych, ale i pomiędzy nimi. Żabka rywalizuje nie tylko z Małpką, ale też z Kauflandem czy Lidlem. Dyskonty muszą oglądać się nie tylko na siebie nawzajem, ale i na wielkopowierzchniowego Auchan czy Tesco, w równym stopniu zresztą co na Stokrotkę i Delikatesy Centrum. Presja na obniżanie cen i walka na promocje powoduje, że klient może przebierać w ofertach. A ponieważ liczy każdy grosz, o jego decyzjach zakupowych mogą decydować nawet nieznaczne zmiany cen. Na takim rynku przychodzi funkcjonować franczyzobiorcom, dla których współpraca z franczyzodawcą jest często jedynym sposobem na sprostanie trudnym warunkom rynkowym.
Przedstawiciele Market-Detal mimo licznych zapytań nie przekazali nam informacji, czy planują oprzeć rozwój marki Mila na współpracy z franczyzobiorcami. Biorąc pod uwagę, że Polomarkety były sklepami własnymi, można spodziewać się, że i punkty Mila powstawać będą jako inwestycje centrali. Choć niewykluczone, że Artur Kasner będzie chciał spróbować zupełniej innej strategii, niż jego byli wspólnicy i niebawem wystartuje z ofertą dla partnerów. (gum)
ZOBACZ W KATALOGU



















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Duża konkurencja powoduje, że samodzielnym przedsiębiorcom coraz trudniej utrzymać się na rynku, działając w pojedynkę – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
Dowiedz się, jak otworzyć sklep pod marką Żabka. Bezpłatny webinar dla cudzoziemców.
Żabka przyspiesza ekspansję i zwiększa liczbę otwarć zaplanowanych na ten rok. Chwali się też wzrostami sprzedaży w pierwszym półroczu 2025.
Jesteśmy dynamicznie rozwijającą się siecią specjalistycznych sklepów zoologicznych.
Sklep sezonowy to propozycja dla zaangażowanych franczyzobiorców Żabki, którzy chcą rozwijać swój biznes latem, w miejscowościach turystycznych.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Jak otworzyć i z sukcesem poprowadzić warsztat samochodowy opowiada Wojciech Kosiński, właściciel warsztatu Mechanicy Magicy.
Sieć Go Herbs wchodzi we franczyzę. Czy trend na zdrowe odżywianie i naturalną suplementację to dobry pomysł na biznes?
Sieć Bricomarché świętuje 25 lat obecności w Polsce i zapowiada przyspieszenie rozwoju. Do 2030 roku planuje podwojenie obrotów, zdobycie 20 proc. udziału w rynku i rozbudowę sieci do 400 sklepów.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów