Usługi na nowych zasadach
Firma Mail Boxes Etc. (MBE) od 2003 roku oferuje w Polsce usługi biurowo-biznesowe dla firm i klientów indywidualnych. Wśród nich są m.in. wysyłki kurierskie i usługi transportowe oraz wynajem skrytek pocztowych wraz z dostępem do w pełni wyposażonego stanowiska komputerowego. Przez 11 lat właścicielem licencji master na Polskę była firma Parta, której udało się zaadaptować system dla polskiego rynku i pozyskiwać partnerów w czasach, gdy w Polsce franczyza nie była jeszcze tak popularną formą prowadzenia biznesu jak dzisiaj. Niestety, w porównaniu do innych krajów Unii Europejskiej, dotychczasowemu master franczyzodawcy nie udało się uruchomić zbyt wielu placówek w naszym kraju - w 2014 roku działało ich łącznie 16.
- Wynik ten znacząco odbiegał od liczby nowych punktów w takich krajach jak Hiszpania, Włochy, Niemcy czy Austria, w związku z tym właściciel marki – MBE Worldwide S.p.A. z siedzibą w Mediolanie – postanowił wejść na rynek polski i samodzielnie rozwijać strukturę – mówi Dawid Wojtarowicz, menedżer ds. wsparcia rozwoju firmy Mail Boxes Etc. - Firma ma na tym polu duże doświadczenie, MBE Worldwide S.p.A. w wielu krajach Europy i reszty świata zarządza siecią ponad 1,5 tys. placówek.
Najwięcej europejskich punktów MBE powstało we Włoszech (528 centrów usługowych), Hiszpanii (189), w Niemczech (149), Wielkiej Brytanii (143) i w Rosji (90). Według właściciela marki potencjał Polski w nadchodzących latach jest porównywalny wielkościowo z Hiszpanią i znacznie większy niż dotychczasowe 16 placówek, dlatego MBE Worldwide S.p.A przejęła w 2014 roku bezpośrednio zarządzanie systemem MBE w Polsce, utworzyła spółkę MBE Poland Sp. z o.o. i rozpoczęła proces reorganizacji.
- Obecni franczyzobiorcy otrzymają dodatkowe rozbudowane szkolenia i wsparcie marketingowe, które pozwoli zwiększyć osiągane obroty, a marka zwiększą swoją rozpoznawalność – zapowiada Dawid Wojtarowicz.
Zmianie ulegną również warunki przystąpienia do systemu. Choć kwotę inwestycji utrzymano na tym samym poziomie (od 100 do 130 tys. zł), to zmodyfikowano opłaty franczyzowe oraz ich strukturę, m.in. opłatę marketingową (2 proc.) zastąpiono opłatą za marketing regionalny w wysokości 1,5 proc. Wprowadzono opłatę NFM przeznaczoną na fundusz zarządzany przez franczyzobiorców (marketing ogólnopolski i promocję marki) w wysokości 2,5 proc. Opłata została w całości zamrożona, aż do czasu osiągnięcia liczby placówek, pozwalającej na zgromadzenie sumy, gotowej sprostać kosztom organizacji takich kampanii.
- Planujemy pozyskanie ok. 10 nowych lokalizacji w 2015 roku, a w ciągu kolejnych trzech lat - 50 na terenie całej Polski – deklaruje Dawid Wojtarowicz. - Na początku chcemy się skupić na większych miastach, gdzie MBE nie ma jeszcze swoich oddziałów. Takich jak Białystok, Lublin, Gliwice, Rzeszów czy Gdańsk.
Czy otwarcie 50 punktów w tak krótkim czasie to cel możliwy do zrealizowania? Według przedstawicieli firmy rozwojowi sieci sprzyja sytuacja rynkowa.
- Rynek usług kurierskich powoli się stabilizuje i wzrasta również świadomość klienta. Jednym z kluczowych kryteriów staje się nie tylko cena ale również jakość danego towaru i usługi – mówi menedżer ds. wsparcia rozwoju firmy Mail Boxes Etc. - Poprzez dywersyfikację wachlarza usług będziemy w stanie kompleksowo sprostać oczekiwaniom outsourcingowym większości firm z sektora MŚP w Polsce.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
15-16 marca na PGE Narodowym w Warszawie odbędzie się wiosenna edycja Targów Franczyza. Kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes, wykłady znanych i popularnych ekspertów biznesu – tego, kto myśli o otwarciu własnej firmy, nie powinno na nich zabraknąć.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...