Podział zysków
Agapit, firma sprzedająca środki czyszczące oraz rozwiązania technologiczne do utrzymania czystości, szuka franczyzobiorców m.in. w województwie podkarpackim, małopolskim, łódzkim i wielkopolskim.
- Każdy z partnerów może liczyć na wyłączność na danym terenie. Oznacza to, że wszystkie zlecenia spływającego z obszaru, w którym będzie działać, trafią do niego. Gwarantujemy, że na tym terytorium nie powstanie kolejna nasza placówka – tłumaczy Piotr Dyjak, właściciel firmy.
Agapit zarządza siecią sześciu lokali - pięciu własnych i jednego partnerskiego, który w minionym roku ruszył w Lublinie. Każdego roku franczyzodawca planuje otwierać jedną lub dwie placówki. Kwota inwestycji potrzebna do rozpoczęcia współpracy wynosi minimum 100 tys. zł. Zawiera ona jednorazową opłatę licencyjną w wysokości 10 tys. zł, która zostanie przeznaczona na zakup oprogramowania i nośników reklamy. Natomiast za ok. 30 tys. zł kupimy asortyment stojący na wystawie sklepu. Trzeba też wyposażyć biuro i założyć, że przez kilka pierwszych miesięcy, zanim pozyskamy klientów, będziemy dokładać do biznesu. Lokal powinien liczyć 100-150 m2, z czego większość tej powierzchni stanowi magazyn. Franczyzobiorca na początku zatrudni minimum trzy osoby: kierowcę i magazyniera, handlowca oraz osobę do spraw administracyjnych.
Partnerzy Agapitu dzielą się zyskami ze sprzedaży produktów z centralą.
- Wysokość marży jest uzależniona od kilku czynników, m.in. wielkości sprzedaży. Przy tym najniższy udział partnera w zyskach wynosi 55 proc., a najwyższy 70 proc. Uzyskanie najwyższej stawki będzie możliwe, jeśli wypracuje ponad 50 tys. zł marży – mówi Piotr Dyjak.
Zdaniem właściciela firmy konkurencja na rynku środków czyszczących w Polsce jest bardzo duża. - Nas wyróżnia kompleksowość. Oferujemy rozwiązania higieniczne, maszyny oraz środki chemiczne. Przy tym jesteśmy producentem tych rzeczy albo wyłącznym importerem – wyjaśnia. (dp)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyza sklepów spożywczych
/15.10.2025
W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Piko24 to w pełni zautomatyzowane sklepy, nie wymagające zatrudniania pracowników. Marka chce rozwijać swoją sieć poprzez franczyzę.
Franczyzobiorca Intermarché może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
– Duża konkurencja powoduje, że samodzielnym przedsiębiorcom coraz trudniej utrzymać się na rynku, działając w pojedynkę – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów