Rezygnacja z własnego szyldu

Piotr i Paweł zamknął 2014 rok liczbą 115 sklepów. Obroty sieci za rok finansowy 2014 wyniosły 2035 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu z 2013 rokiem o 5,6 proc. W minionym roku pod szyldem poznańskiej firmy powstało 17 sklepów. Piotr i Paweł wzmocnił swoją obecność w aglomeracji warszawskiej, trójmiejskiej, poznańskiej i wrocławskiej. Pierwsze supermarkety pojawiły się w Krakowie oraz Częstochowie, a sieć dostępna jest już dla klientów w każdym województwie, w 60 miastach w Polsce.
- Piotr i Paweł prowadzi sklepy w formacie supermarketowym, o powierzchni sprzedaży 700-1400 m2. Optymalna powierzchnia uzależniona jest od lokalizacji sklepu. Nasze sklepy lokujemy w miastach o liczbie mieszkańców powyżej 50 tys. mieszkańców, jakkolwiek prowadzimy też sklepy w mniejszych miastach. Głównym terenem ekspansji są duże miasta - mówi Robert Krzak, wiceprezes zarządu Grupy Piotr i Paweł.
Rok 2014 stał dla franczyzodawcy pod znakiem współpracy z konkurencją w ramach grupy zakupowej, którą Piotr i Paweł współtworzy z Bać-Polem i Topazem, a od niedawna także Polomarketem. Sieć chwali się także rozszerzeniem asortymentu marek własnych do tysiąca produktów. To zasługa marek Piotr i Paweł oraz Kuchnia Polki.
Franczyzodawca oferuje biznes na licencji nie tylko przedsiębiorcom, którzy planują otworzyć własny supermarket. Umożliwia także dołączenie do sieci właścicielom już działających sklepów.
- Dział franczyzy Piotra i Pawła pomaga rozpoczynającym współpracę z siecią franczyzobiorcom. Chcemy, aby już w pierwszym okresie osiągnęli standardy, które nasza firma wypracowała przez ostatnie 25 lat. Oferujemy potencjalnym franczyzobiorcom dowolność źródeł zakupu, przy zachowaniu określonego przez nas asortymentu. Prowadzimy, co miesiąc, kontrolę standardów prowadzenia sklepu, które dla nowych partnerów są niełatwe w utrzymaniu - wyjaśnia Robert Krzak.
SIeci franczyzowe coraz częściej większy potencjał widzą we włączaniu w swoje struktury niezależnych przedsiębiorców. Przemawiają za tym m.in. statystyki. Niezrzeszonych sklepów działa na rynku ponad 40 tys. Zwykle nie przekraczają 40 m2, są jednak także większe placówki. Z badania przeprowadzonego przez Agencję Nielsen na zlecenie Makro Cash&Carry wynika, że co trzeci sklepikarz rozważa przyłączenie się do sieci franczyzowej. Wśród największych zalet takiego rozwiązania ankietowani przedsiębiorcy uznali: ciekawe oferty promocyjne (57 proc.), niskie ceny produktów (52 proc.), wsparcie reklamowe i marketingowe (44 proc.). Decyzja o zmianie szyldu z własnego na sieciowy podyktowana jest zwykle nie chęcią jeszcze wyższych zysków niż dotychczasowe, a po prostu przywrócenie sklepowi rentowności. I najczęściej to się udaje. Trzeba jednak pamiętać, że konkurencja między placówkami dużych sieci jest również duża, jak między niezależnymi punktami.
- Konkurencja w detalu jest konkurencją geograficzną, zależną od lokalizacji sklepu. Sieci nie walczą więc o klienta w danym segmencie sklepów spożywczych, ale w konkretnym miejscu – twierdzi wiceprezes Piotr i Pawła. (dw)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Zaczynaliśmy od kilku małych sklepów w okolicach Tarnogrodu – mówią Jan i Patryk Łebko, ojciec i syn, którzy wspólnie prowadzą rodzinny biznes w modelu Powered by Kramp.
– Mali gracze bez wsparcia znikają z rynku – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
Powołano nową Radę Franczyzobiorców Żabki na kolejną kadencję. Rada wyłaniana jest co dwa lata i pełni kluczową rolę we współpracy przedsiębiorców z centralą.
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło swój sklep. W tym roku liczba jego uczestników będzie jeszcze większa.
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów