Biznes nie wyszedł? Nic straconego

Przyzwyczailiśmy się pisać o odważnych, którzy zdecydowali się przejść z etatu na swoje. Coraz częściej także zdarza się, że przedsiębiorca z perspektywą zamknięcia swojego biznesu wybiera franczyzę. Jest jeszcze inna możliwość. Dyskonty Czerowna Torebka działają w modelu agencyjnym, co oznacza, że centrala poszukuje doświadczonych właścicieli sklepów spożywczych, którzy zostaną kierownikami nowo powstałych placówek.
- Wśród kandydatów jest wielu przedsiębiorców, którzy do tej pory prowadzili placówki niezrzeszone, ale ze względu na postępującą konsolidację rynku, musieli zakończyć swoją działalność. Otrzymujemy także dużą liczbę zgłoszeń od kierowników niższego szczebla z konkurencyjnych placówek. Takie osoby zazwyczaj bardzo dobrze się sprawdzają w roli agenta Dyskontu Czerwona Torebka - twierdzi Maciej Bartosik z biura prasowego spółki Czerwona Torebka.
Sieć zamknęła rok 2014 liczbą 31 sklepów na terenie 15 polskich województw. W tym roku dołożyła sześć kolejnych, w tym w województwie świętokrzyskim, gdzie do tej pory Dyskont jeszcze nie działał. Punkty ruszyły m.in. we Włocławku, Jastrzębiu-Zdroju, Starachowicach i Pile. Wszystkie otwarte są w godzinach 7-21 przez cały tydzień. To spore wyzwanie, które stoi przed nowymi kierownikami - agentami.
- Zarządzanie Dyskontem Czerwona Torebka wymaga dużych umiejętności organizacyjnych, przede wszystkim z zakresu prowadzenia własnej działalności gospodarczej i koordynowania pracy zespołu oraz wiedzy na temat rynku handlowego. Dlatego od kandydatów oczekujemy minimum dwuletniego doświadczenia w prowadzeniu sklepu - dodaje Maciej Bartosik.
Czy jednak przedsiębiorca, który do niedawna prowadził liczący kilkadziesiąt metrów kwadratowych osiedlowy sklep poradzi sobie z zarządzaniem 10 razy większej placówki?
- Między poszczególnymi formatami istnieje wiele istotnych różnic. W sklepach typu convenience sprzedawca zarządza mniejszą powierzchnią, ale bezpośrednio odpowiada za wszystkie aspekty funkcjonowania sklepu. Natomiast w sklepach wielkoformatowych istnieje większa specjalizacja personelu oraz bardziej rozbudowana struktura. Warto również dodać, że w placówkach małoformatowych większy nacisk kładzie się na obsługę klienta, stosując m.in. różne techniki sprzedaży bezpośredniej. W dyskoncie ten aspekt nie jest aż tak wyeksponowany. Większą rolę odgrywają tu kwestie merchandisingu oraz logistyczne, ponieważ kontrola dostępności towaru jest trudniejsza niż w mniejszych placówkach handlowych - wyjaśnia różnice Maciej Bartosik.
Z danych GUS wynika, że w 2013 roku funkcjonowało około 90 tys. sklepów spożywczych, czyli 3 tys. mniej niż rok wcześniej. Największe straty zanotowały małe placówki handlowe, ubyło także warzywniaków i sklepów mięsnych. Dyskont Czerwona Torebka ma zatem duży wybór potencjalnych agentów. Pytanie tylko, czy przedsiębiorca, który nie poradził sobie z własnym biznesem, odnajdzie się w roli agenta. Dlatego centrala dokładnie powinna zbadać przeszłość zawodową kandydatów.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
Sieć oferuje już cztery modele współpracy. Najnowszy z nich stawia na mniejsze lokale, niższe koszty inwestycji oraz minimalistyczny wystrój.
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Żabka nie zwalnia i już ma 10 tys. franczyzobiorców. Okrągłą liczbę zamyka franczyzobiorczyni z Gliwic.
Bogusława i Paweł Bigos z marką Intermarché są związani od 15 lat. W ostatnim konkursie Top Franczyzobiorca zostali zwycięzcami w kategorii „Najszybszy wzrost w sieci”.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów