Nie tylko duże miasta
Agencja nieruchomości Indepro funkcjonuje od 2007 roku i ma trzy oddziały własne – w Warszawie, Krakowie i Gdańsku. Od niedawna firma rozwija się w modelu franczyzowym. Pierwsza placówka partnerska ruszyła w styczniu tego roku we Wrocławiu. Indepro nie zamyka się na małe miasta, w tym te liczące kilka tysięcy mieszkańców.
- Nasz partner otrzymuje sprawdzony model prowadzenia profesjonalnej agencji nieruchomości, dostosowanej do działania w bieżących warunkach rynkowych. Przekazujemy kompletny model zawierający rozwiązania organizacyjne, biznesowe, prawne, marketingowe, szkoleniowe, informatyczne oraz handlowe. Przynależność do naszej sieci ogranicza koszty funkcjonowania - twierdzi Tomasz Gruchała, kierownik rozwoju sieci.
Partnerzy Indepro zarobią głównie na pośrednictwie nieruchomościami, ale mogą również oferować produkty finansowe. Minimalna kwota inwestycji wynosi 20 tys. zł. Zależy ona od wielkości biura, jego lokalizacji oraz liczby pracowników. Firma wymaga lokalu liczącego co najmniej 40 m2 z przynajmniej dwoma osobnymi pomieszczeniami. W przypadku miast powyżej 200 tys. mieszkańców, gdzie docelowo będzie działało większość franczyzobiorców Indepro, optymalny będzie lokal usługowy na parterze lub biuro na piętrze.
- Naszym celem jest pozyskanie partnerów gotowych poprowadzić agencję nieruchomości w każdym mieście w Polsce, nie tylko w miastach wojewódzkich, ale również w miastach powiatowych i miejscowościach gminnych – mówi Tomasz Gruchała. – Jednak właściciel biura w miejscowości o mniejszej liczbie mieszkańców będzie świadczył usługi także na rzecz klientów z okolicznych terenów. Uważamy, że wszędzie tam, gdzie występuje obrót nieruchomościami jest zapotrzebowanie na nasze usługi.
Menedżer zapowiada, że Indepro chce się rozrosnąć do przynajmniej 100 oddziałów w perspektywie kilku lat. Może w tym pomóc fakt, że od początku 2014 roku nie trzeba mieć licencji, żeby działać w tej branży. Jak podaje „Raport o franczyzie w Polsce 2014”, w ubiegłym roku w Polsce działało 18 sieci biur nieruchomości, które skupiały w swoich szeregach blisko 330 placówek.
- Tak mała liczba pokazuje, że jest dużo miejsca do zagospodarowania na rynku. W Warszawie jest ok. 700, a w Krakowie ok. 450 agencji nieruchomości. Do momentu zniesienia obowiązku posiadania licencji w ubiegłym roku zostało wydanych ponad 18 tys. państwowych licencji. W roli właściciela biura nieruchomości najlepiej sprawdzą się osoby z doświadczeniem menedżerskim, niekoniecznie w tej branży, osoby przedsiębiorcze o wysokiej świadomości biznesowej, chcące osobiście zaangażować się w zarządzanie biznesem - wylicza cechy idealnego franczyzobiorcy Tomasz Gruchała.
Rosnąca konkurencja oznacza dla biur nieruchomości konieczność inwestowania w promocję swoich ofert. Indepro Nieruchomości prezentuje swoje nieruchomości na 20 branżowych portalach, dzięki czemu otrzymuje wiele zapytań kierowanych do firmowych doradców. Indepro oferuje wszystkim klientom od 2008 usługę bezprowizyjnej obsługi kupujących, gdzie po dokonaniu transakcji tylko właściciel sprzedający nieruchomość płaci prowizję.
Dominika Pronarska
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Zarabiamy na pośrednictwie nieruchomości
/05.09.2025
Czy opłaca się otworzyć biuro pośrednictwa nieruchomości? Express House przekonuje, że popyt na te usługi wciąż rośnie.
Północ Nieruchomości oferuje elastyczny model współpracy z inwestycją od 4 tys. zł. Partnerzy korzystają z gotowego systemu, szkoleń i zaplecza operacyjnego. W sieci działa już ponad 70 biur.
Kupujący zwlekają, sprzedających przybywa. W obliczu zmiennego rynku nieruchomości rośnie rola pośrednika. O trendach i sile franczyzy mówi Marek Szubzda, współwłaściciel Express House.
Dobry pośrednik nieruchomości zaczyna być coraz bardziej ceniony. Jak otworzyć taki biznes?
Na koniunkturze w branży budowlanej korzystają nie tylko deweloperzy, lecz także inne biznesy: architekci wnętrz, ekipy remontowe, agenci nieruchomości.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Greathouse gwarancją wsparcia biznesowego i sukcesu
Jeśli ktoś chce porozmawiać o założeniu biura pod naszym brandem to zapraszam na spotkanie lub kontakt mailowy/tel mail: mariusz@greathouse.pl tel: 690 550 273 Na forum...
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof