W Trójmieście przybędzie gwiazdek
W portfelu spółki Orbis znajdują się dwie marki hoteli działających na licencji franczyzowej. Są nimi Ibis ze standardem dwóch lub trzech gwiazdek oraz Mercure, posiadający trzy lub cztery gwiazdki. Do końca 2016 roku do drugiej z sieci dołączą cztery obiekty. Dwa z nich, zlokalizowane w Trójmieście, zostaną otwarte do końca drugiego kwartału br.
- Marka Mercure jest największą siecią w kategorii hoteli klasy średniej w Polsce. Aktualnie dysponujemy 21. obiektami w kraju oraz po jednym na Litwie i Łotwie. Włączenie własnych hoteli marki Orbis do sieci Mercure jest zgodne z nową strategią przyjętą przez naszego partnera Accor. Oba obiekty doskonale łączą w sobie cechy hotelu biznesowego i turystycznego - mówi Joanna Świerkosz, z-ca dyrektora sprzedaży, dystrybucji i marketingu w Polsce i krajach bałtyckich.
Hotel w Gdyni, który wkrótce zyska szyld Mercure znajduje się w centrum miasta, blisko plaży, dzięki czemu będzie dobrą bazą noclegową nie tylko dla osób odwiedzających Wybrzeże w celach biznesowych, ale także wypoczynkowych. Podczas trwającej modernizacji hotel zmieni wygląd lobby, sal konferencyjnych oraz pokoi. Obiekt zyska również restaurację dostępną dla gości oraz mieszkańców. Z kolei gdański hotel położony jest 100 m od plaży. Posiada centrum SPA, w którym można znaleźć m.in. basen, saunę fińską i parową, siłownię oraz pokoje masażu.
Nowym nabytkiem Orbisu jest także franczyzowy hotel Ibis Styles. - Wrocławski obiekt to pierwszy hotel Ibis Styles w Polsce zbudowany od podstaw i w duchu naszej marki – mówi Małgorzata Morek, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Grupy Hotelowej Orbis. – Głównym elementem identyfikacji marki Ibis Styles jest wyjątkowość hotelu wynikająca z wybranego motywu przewodniego. Inspiracją motywu przewodniego, liczącego 133 pokoje obiektu, była powieść Lewisa Carrolla „Alicja w krainie czarów”. Elementy wystroju, zarówno pokoi, jak i części ogólnodostępnych, nawiązują tematycznie do fabuły powieści. Nietypowa aranżacja wnętrz to najlepszy dowód na to, że w ramach franczyzy możliwa jest realizacja oryginalnych pomysłów partnerów.
Hotele zyskują kosztem kwater
Początek marca to okres podsumowań zimowych ferii dla właścicieli bazy noclegowej na południu Polski. Najniższy pod względem frekwencji turystycznej w Zakopanem okazał się pierwszy feryjny turnus, kiedy wypoczywali uczniowie z dolnośląskiego, mazowieckiego, opolskiego i zachodniopomorskiego. Kiepski pod tym względem był też ostatni tydzień ferii uczniów z województw kujawsko-pomorskiego, lubuskiego, małopolskiego, świętokrzyskiego i wielkopolskiego. W tym rok okazało się, że większa liczba turystów, w porównaniu do poprzednich lat, wybrała hotele, również te o wysokim standardzie.
- W popularnych kwaterach prywatnych nastąpiło tąpnięcie, w stosunku do ubiegłego roku, bo w tych obiektach było od 15 do 25 proc. mniej gości, a niektórzy kwaterodawcy odnotowali spadek gości nawet o 60 proc. - powiedział PAP Dariusz Galica, touroperator dysponujący bazą noclegową na Podtatrzu.
To szansa dla takich hoteli jak zakopiański Mercure Kasprowy, który ponad dwa lata temu został kupiony przez Adama Bachledę-Curusia.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyzodawca Travelplanet.pl zapewnia, że najlepsze salony sieci generują sprzedaż na poziomie 10 mln zł rocznie.
Paulina Młynarska mieszka na stałe w Grecji, prowadzi autorskie warsztaty „Miejsce Mocy”, na których łączy jogę ze zwiedzaniem. W tym roku rusza z nowym projektem – Villą Tatrą na Krecie, która już niedługo przywita pierwszych turystów.
Do sieci Wakacje.pl mogą przystąpić zarówno właściciele nowo otwieranych salonów, jak i agenci działający już pod innym szyldem.
Sytuację branży nieco poprawiły wakacje, ale mimo to nadal panuje w niej duża niepewność. Właściciele hoteli obawiają się ponownego zamknięcia.
Chętnych na glamping, czyli luksusowy kemping, nie brakuje. Wciąż niewiele osób decyduje się jednak otworzyć taką działalność.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Wakacje.pl czy się opłaca
Zastanawiam się nad franczyzą z wakacji.pl Byłby to drugi punkt tej sieci w moim mieście (200 tys. mieszkańców), lokal zwykły (nie w galerii handlowej) ale przy kilku...
Własny ośrodek wypoczynkowy nad morzem :)
ej Forumowicze! Od paru lat z mężem zastanawialiśmy się nad zakupem bądź wybudowaniem własnego ośrodka wypoczynkowego nad morzem, nic wielkie taki mini pensjonat 20-30...
Czy warto zainwestować w pensjonat, apartamenty?
Pewnie, że tak. Własny apartament to bardzo fajna sprawa, gdyż o każdej porze roku pojechać sobie możemy do niego i odpocząć od codziennych obowiązków. Z drugiej...
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Wynająłem samochód na kilka dni za 360 zł przez internet. Na drugi dzień pojechałem po odbiór na drugi koniec miasta i dowiedziałem się, że rezerwacja została...
Kajaki, tratwy, namioty - podróżowanie
Możecie pochwalić się miejscami do których udajecie się na wypoczynek ?
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Witam, jestem kolejnym klientem oszukanym przez Global. Mechanizm juz opisany wczesniej przez innych na forum. Chetnie przystapie do pozwu zbiorowego lub zawiadomienia o...
Pensjonat - warto czy nie?
Największą rolę odgrywa miejsce. Jak jest miejsce turystyczne to zawsze ma sens.
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Firma Global Rent a Car to najwieksze oszustwo z jakim sie spotkalam w moim 34 letnium zycziu. Wypozyczam z mezem samochody pare razy jesli nie wiecej w roku w roznych krajach...