Biznes nie tylko dla mecenasa
Pralnia, myjnia samochodowa, salon kosmetyczny, restauracja. Większość biznesów usługowych sprawdza się we franczyzie, ponieważ właściciel licencji albo posiada wiedzę na temat wykonania konkretnej usługi albo oferuje profesjonalny sprzęt lub produkty do jej wykonania. A jak jest w przypadku kancelarii prawnych? W tym przypadku chodzi bardziej o wsparcie personelu centrali, którzy służą pomocą partnerowi w każdym aspekcie prowadzenia kancelarii.
– Chcemy pokazać, że możemy być bliżej klienta w każdym regionie Polski. Klienci doceniają możliwość bezpośredniego kontaktu z osobą załatwiającą ich sprawę, stąd decyzja o zwiększeniu placówek działających pod naszym szyldem – wyjaśnia Przemysław Krupski, dyrektor handlowy w Kancelarii Prawno-Podatkowej Capital Legis.
W ofercie Capital Legis znajduje się rejestracja spółek zagranicznych, doradztwo prawno-gospodarcze, optymalizacja podatkowa, prowadzenie księgowości polskich i zagranicznych firm, odszkodowania i windykacja. Dodatkowo partnerzy mogą zajmować się audytami, fuzjami, przejęciami, likwidacją spółek, a także wykonywać czynności notarialne. Franczyzodawca z centralą w Gorzowie Wielkopolskim koncentruje się na pozyskiwaniu do współpracy przedsiębiorców z miast liczących powyżej 40 tys. mieszkańców.
– Ich zadaniem jest niesienie pomocy ludziom dotkniętym zdarzeniami losowymi, oszukanym przez nieuczciwych kontrahentów oraz doradztwo biznesowe. Dzisiejsze życie prywatne i zawodowe nie ma w zasadzie żadnych granic. Wśród zdarzeń, które dla efektywnego zakończenia sprawy wymagają profesjonalnej obsługi prawnej znajdują się rozwody, podziały majątku, sprawy spadkowe, odszkodowania komunikacyjne i majątkowe, windykacja należności. Dużą część naszych klientów stanowią również mieszkańcy miast i wsi, na których posesjach zlokalizowane są tzw. urządzenia przesyłowe (sieci wodno-kanalizacyjne, linie energetyczne, sieci gazowe – przyp. red.) – mówi Przemysław Krupski.
Właścicielem kancelarii nie musi być prawnik. Bez względu na przygotowanie i doświadczenie zawodowe franczyzobiorcy i tak każda sprawia trafi do specjalisty z zakresu prawa, ekonomii czy podatków. W tej branży liczą się takie cechy jak rzetelność, otwartość na potrzeby i oczekiwania klientów, systematyczność, umiejętność kierowania zespołem. Inne wymagania Capital Legis wobec franczyzobiorców to niekaralność, minimum średnie wykształcenie i kwota ok. 15 tys. zł, która pozwala na kupno licencji oraz wyposażenie biura o powierzchni kilkunastu metrów. Partner może natomiast liczyć na oznakowanie lokalu, specjalistyczne oprogramowanie, materiały marketingowe, pomoc i nadzór prawników centrali oraz bezpłatne szkolenia.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marketing konkurencyjny, ale zyskowny
/11.07.2025
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jak działa bezobsługowa siłownia fit+
/03.11.2025
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
Sklep z odzieżą premium to franczyzowa propozycja marki MOLTON. Franczyzobiorca nie musi inwestować w towar.
Pierwszy punkt Mistrza Piekarza działa dopiero od kilku miesięcy, a sieć już planuje dalszą ekspansję. Nowy model mobilnej piekarni przyciąga przedsiębiorców m.in. niską kwotą początkowej inwestycji.
W Myszkowie otwarto pierwszy supermarket Bricomarché. Placówka działa w parku handlowym i jest prowadzona przez nowych franczyzobiorców Grupy Muszkieterów – Emilię Andrysiak-Jachowską i Krzysztofa Jachowskiego. To 223. sklep sieci w Polsce i 18. na Śląsku.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...