Współpraca Polomarketu i Stokrotki nie oznacza na razie powołania nowego konceptu handlowego. W przyszłości jednak nie jest to wykluczone.
Czwartek
07.05.2015
Polomarket i Stokrotka nawiązały współpracę. Czy będzie nowa oferta franczyzowa?
 

535 sklepów detalicznych i obroty przekraczające 4,1 mld zł – tak wygląda wspólny dorobek polskich sieci spożywczych Polomarket i Stokrotka. Zarządy obu firmy oznajmiły plan połączenia sił. Chodzi o rozpoczęcie współpracy handlowej poprzez zawiązanie spółki Polskie Supermarkety. Na czym ma właściwie polegać kooperacja?

W ramach spółki Polskie Supermarkety utworzony zostanie dział handlowy odpowiedzialny za koordynację polityk zakupowych towarów handlowych obu sieci, rozwój wspólnej marki własnej oraz organizację bezpośredniego importu wybranych towarów – czytamy w komunikacie prasowym.  

Wspólną markę własną powołały wcześniej również spółki Piotr Paweł, Bać-Pol i Topaz w ramach Grupy Handlowej PL-Plus, do której Polomarket wcześniej zgłaszał akces. W ramach współpracy ze Stokrotką również pojawi się wspólny znak na produktach, ale na razie nie ma mowy o utworzeniu nowego konceptu handlowego. Zarówno Stokrotka, jak i Polomarket zostaną przy swoich szyldach. Obie marki mają podobną liczbę sklepów, przy czym ta pierwsza oprócz otwierania własnych placówek rozwija się też we franczyzie.

Strony nie wykluczają, że w przyszłości ich relacje jeszcze się zacieśnią. Polomarket liże rany po tym, jak przed kilkoma miesiącami utracił 170 swoich sklepów w wyniku rozłamu sieci, który efektem było powstanie nowej sieci Mila. Właściciel Stokrotki, Grupa Emperia próbuje natomiast wrócić do gry po tym, jak w 2011 roku Eurocash kupił od niej dystrybucyjną część biznesu, do której należał m.in. franczyzowy koncept Groszek.

Współpraca jest odpowiedzią na konsolidacyjne trendy na rynku spożywczym, które mają miejsce nie tylko na poziomie detalicznym, ale i hurtowym. Niezależni właściciele sklepów spożywczych dostrzegają, że współpraca z silnym franczyzodawcą może być ich jedynym sposobem na zapewnienie sobie konkurencyjności i w coraz większej liczbie decydują się na przystąpienie do konceptów franczyzowych. Franczyzodawcy starają się zapewnić mniejszym partnerom lepsze warunki zakupowe dzięki korzyściom skali, stąd częste wiadomości o kolejnych przejęciach i aliansach na poziomie hurtowym.

W nowej spółce kapitałowej Polskie Supermarkety Stokrotka i Polomarket obejmą po 50 proc. udziałów. Wejście porozumienia w życie wymaga uzyskania zgody prezesa UOKiK, o którą obie spółki wystąpią w najbliższych dniach.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022