Biżuteria zawsze modna
Marzena Łyszcz, dyrektor handlowy Ada Plus
Czy warto jeszcze w Polsce otwierać salony z biżuterią?
Jak najbardziej. Nie mamy problemu z popytem między innymi dlatego, że biżuteria to od stuleci najchętniej wybierany i najbardziej prestiżowy produkt na upominek. A okazji do dawania sobie prezentów jest coraz więcej. Nietrudno też wybrać coś, co obdarowanej osobie się spodoba. W dodatku biżuteria się nie starzeje, nie psuje i nie traci na wartości. Trudno zatem mówić w jej przypadku o wyrzuconych w błoto pieniądzach. Ceny srebra i złota są stabilne, zatem może to być też dobra inwestycja na przyszłość dla naszego klienta. Ponadto moda nie zmienia się tutaj tak szybko, jak w przypadku wielu innych produktów. Biżuteria to często rzeczy, które zachowują aktualność przez długie lata. Wiele osób nosi przecież pierścionki po babci, czy mamie. I zwykle takie pamiątki to powód do dumy. Wzory często bywają ponadczasowe. Choć trzeba przyznać, że coraz częściej musimy uczyć się spełniać większe wymagania klientów w tym zakresie.
Czego oczekują dzisiaj klienci od biżuterii?
Przede wszystkim różnorodności – tak jak pewnie we wszystkich branżach częściej szukają czegoś oryginalnego, czegoś, czego nie można znaleźć w każdym sklepie. W dodatku biżuterię kupują bardzo różni ludzie, o różnorodnych gustach. My musimy umieć w nie wszystkie trafić. W związku z tym nasz asortyment jest bardzo szeroki i na tym się skupiamy. W każdym miesiącu proponujemy kilka nowości. W efekcie obecnie nasza oferta to ponad 10 tysięcy różnych produktów. To także sposób na to, żeby być na krok przed konkurencją, która w naszej branży jest niezwykle duża. Łatwo też zaobserwować, że wszelkie nowości pojawiają się w krótkim czasie w wielu innych salonach. Wzory często są kopiowane, ale przede wszystkim wszyscy podążają za tymi samymi trendami. Dzisiaj króluje biżuteria z porcelaną oraz kolory granat i zieleń, więc trudno znaleźć salon z biżuterią, gdzie tych kolorów nie ma. Wracając do klienta, oczekuje on także dobrej ceny. I nie chodzi wcale o to, żeby biżuteria była tania, tylko powinna być w zasięgu jego możliwości. Dzisiaj klienci najchętniej wybierają produkty ze średniej półki cenowej. Biżuteria to dla nich substytut luksusu, na który ich stać.
Jakie jeszcze bariery wiążą się z produkcją biżuterii?
Nasza biżuteria spełnia wszelkie wymogi polskiego prawa probierczego, co w przypadku wielu innych wyrobów znajdujących się na rynku nie zawsze jest normą. Na biżuterię jest popyt i pewnie zawsze będzie, ale duża ilość na rynku biżuterii, jak wyżej wspominałam, różnej jakości, dezorientuje klientów w ocenie czy mają do czynienia z biżuterią z metalu szlachetnego, spełniającą wymogi przepisów polskiego prawa probierczego czy z biżuterią sztuczną. Z reguły każdy kto kupuje srebrną biżuterię zadaje pytanie "czy to jest prawdziwe srebro "? Potoczne określenie "prawdziwe srebro" oznacza, że biżuteria faktycznie posiada próbę 925. Nasza biżuteria zawsze ma próbę nie niższą niż 925. Regularnie badamy nasze produkty, sprawdzając, czy te normy są spełniane. To się wiąże z dodatkowymi obowiązkami i kosztami . Nie możemy sobie jednak pozwolić na żaden błąd w tym zakresie. Dzisiaj najtrudniej jest rozpoczynać od zera. Szczęście mają ci, którzy już wypracowali swoją pozycję na rynku. My tworzymy biżuterię od 1996 roku.
Rozmawiała Dominika Pronarska
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...