Nowym elementem rozwoju sieci Intermarché jest także zmiana aranżacji supermarketów. Dzięki niej sklepy mają większą przestrzeń zakupową, nowoczesny design, dedykowane strefy produktowe oraz większy, niż wcześniej dział z asortymentem dla ogrodu.
Czwartek
08.10.2015
Muszkieterowie otwierają kolejne sklepy i pracują nad ich wizerunkiem. Supermarkety Intermarché mają teraz nowy wygląd, ofertę z produktami EKO oraz usługę Drive, czyli zakupy online z odbiorem w sklepie.
 

Pomimo trudnej sytuacji w branży, w tym utrzymującej się deflacji, sieć sukcesywnie zwiększa swój udział w rynku. W ramach sieci Intermarché jest obecnie 224 placówek handlowych. Firma szacuje, że do grudnia 2015 roku ich liczba urośnie do 232 punktów. Supermarkety Intermarché mają 16 proc. udział w rynku supermarketów spożywczych.

Intermarché odpowiada na rosnącą popularność produktów EKO wśród polskich konsumentów. Już niedługo ich wartość w Polsce może osiągnąć poziom ok. 1 mld zł. Muszkieterowie chcą skorzystać z nowości, w związku z czym uzupełnili asortyment spożywczy i kosmetyczny o produkty BIO. Aktualnie w ekologicznej ofercie mają ok. 150 pozycji.

Muszkieterowie podążają również za nowoczesną technologią, która kreuje zwyczaje zakupowe. Rozwój internetu i upowszechnianie urządzeń mobilnych umacnia kanał sprzedaży online, który zaczyna doceniać Grupa Muszkieterów. Aktualnie firma testuje usługę Drive, czyli zakupy przez internet z odbiorem osobistym w sklepie. Na stronie drive.intermarche.pl dostępne jest obecnie blisko 7,5 tys. produktów oferowanych w cenach sklepu stacjonarnego.

 Aktualnie usługa Drive jest w fazie testowania i sukcesywnie wprowadzana do kolejnych sklepów. Obecnie mogą z niej korzystać klienci z Poznania oraz już niedługo mieszkańcy Śremu i Świdnicy.

Korzystne wyniki notuje również sieć Bricomarché z ofertą dla domu i ogrodu. W pierwszej połowie 2015 roku jej obroty wyniosły 669 mln zł, czyli o 25 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Obecnie sieć jest na pozycji lidera wśród supermarketów typu „dom i ogród” w Polsce i na czwartym miejscu na rynku supermarketów i hipermarketów w tym samym segmencie. Obecnie pod szyldem Bricomarché funkcjonuje 116 punktów sprzedaży, natomiast według prognoz, Muszkieterowie zakończą 2015 rok z liczbą 122 placówek. 

Wpływ na osiągnięcie dobrych wyników finansowych naszych sieci miało jak zawsze kilka czynników, takich jak optymalizacja polityki handlowej, trzymanie się silnych wyróżników Grupy czy systematyczna aktualizacja oferty. W planach mamy kolejne pomysły, które pozwolą nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów i sytuację rynkowąwyjaśnia Patrick Renault, Prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.

Nowym elementem rozwoju sieci Intermarché jest także zmiana aranżacji supermarketów. Dzięki niej sklepy mają większą przestrzeń zakupową, nowoczesny design, dedykowane strefy produktowe oraz większy, niż wcześniej dział z asortymentem dla ogrodu. Nowy format wprowadzony jest już w czterech placówkach – w Poznaniu, Zielonej Górze, Kluczborku i Międzychodzie. Do końca października do grupy dołączą sklepy w Obornikach Wlkp., Śremie, Turku oraz Brzesku, natomiast nowy format zacznie obowiązywać w całej sieci w 2017 roku.   

Do końca grudnia 2015 roku obroty Intermarché i Bricomarché urosną do 5,84 mld zł. To o ok. 7,5 proc. więcej w stosunku do ubiegłego roku. 

Rośnie również liczba i znaczenie stacji benzynowych Intermarché. W I połowie 2015 roku pojawiło się pięć nowych placówek. Aktualnie ich liczba wynosi 57, natomiast do końca roku zwiększy się do 60. W pierwszym półroczu 2015 roku stacje zanotowały sprzedaż na poziomie 81,72 mln zł. Dla porównania w całym 2014 roku wynik ten wyniósł 61,12 mln zł.   

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 270 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W Centrali Grupy w Poznaniu, w dwóch magazynach logistycznych oraz 340 supermarketach zatrudnionych jest aktualnie ponad 14 tys. osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 5 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii oraz Serbii.


doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022