Carrefour chce rosnąć jak dotychczas

Franczyza handlowa wciąż żyje w niepewności w związku z zapowiadanym przez rząd podatkiem od sieci. Rząd wycofał się wprawdzie z planów opodatkowania konceptów franczyzowych, ale ostateczny kształt postanowień nie jest znany i jeszcze wiele może się zmienić. Taka sytuacja nie sprzyja rozwojowi branży, ale najwięksi gracze radzą sobie dobrze. Niedawno Eurocash poinformował o przejęciu sieci należących do Eko Holdingu, teraz o swoich dokonaniach i planach opowiedział zarząd Carrefour.
Convenience nakręca rozwój
W 2015 roku francuski koncern otworzył w Polsce jeden nowy hipermarket, dwa supermarkety oraz blisko 120 sklepów osiedlowych. We franczyzie udostępnia trzy koncepty: Express Minimarket (231 sklepów), Express Convenience (139) oraz Globi (165). Marki te różnią się specyfiką lokalizacji i aranżacji wnętrza, o czym można więcej można przeczytać na portalu Lokalnabiznes.pl. Na osiedlach działają też należące do grupy Carrefour sklepy Galeria Alkoholi.
– Sklepy osiedlowe są niewątpliwie najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmentem polskiego rynku. Za ich sukcesem stoją zmiany w zachowaniach klientów, którzy chcą robić codzienne zakupy szybko, po drodze do pracy lub domu – mówi Francois Vincent, dyrektor ds. supermarketów i sklepów convenience.
– Carrefour rozwija franczyzę w Polsce od przeszło 5 lat, otwierając rocznie średnio około 100 nowych sklepów. W 2015 roku, kolejny rok z rzędu, udało się nam się utrzymać założone tempo rozwoju sieci – dodaje Marek Lipka, dyrektor ds. franczyzy i sklepów convenience.
Zmiany, zmiany
Ubiegły rok upłynął w grupie Carrefour również na modernizacji formatu supermarketowego. Na podstawie nowych modeli sklepów przeprowadzono remodelling 50 placówek. Zmiany dotyczyły zarówno urządzenia i wystroju lokali (nowe logo „Market”), jak i oferty asortymentowej (więcej produktów świeżych i leków bez recepty, artykuły szkolno-biurowe, tekstylia).
– W 2016 roku zamierzamy kontynuować zmiany rozpoczęte w roku ubiegłym. W szczególności dotyczy to ciągłego rozwoju formatów i konceptów sklepowych oraz zapewnienia najlepszej oferty produktowej, w najniższych cenach i dopasowanej do lokalizacji obiektu. Naszym priorytetem pozostanie także utrzymanie wysokiego tempa zarówno w zakresie modernizacji, jak i otwarć sklepów – mówi Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.
Agenci i młodzież
Carrefour wprowadził do oferty dwie nowe formy współpracy. Obok tradycyjnej franczyzy można skorzystać też z modelu agencyjnego, w ramach którego to Carrefour jest głównym inwestorem – posiada prawa do lokalu i opłaca koszty związane z jego adaptacją i wyposażeniem. Ajent nie ponosi żadnych kosztów inwestycji – jego głównym zadaniem jest prowadzenie sklepu zgodnie ze standardami firmy. Carrefour wychodzi też do młodych ludzi, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy. Chce im zaoferować elastyczne warunki, jeśli chodzi o wymagany przez sieć wkład własny. Wysokość tego wkładu jest indywidualnie oceniana według możliwości i potencjału rozwojowego młodego przedsiębiorcy. Franczyzodawca może dołożyć młodym partnerom nawet do kilkudziesięciu tys. zł na rozwój sklepu w formacie convenience.
W grudniu 2015 roku Carrefour uruchomił internetowy kanał sprzedaży – sklep eCarrefour.pl, w którym oprócz artykułów spożywczych dostępna jest też oferta RTV i AGD. Pod francuskim szyldem działają też 43 przysklepowe stacje paliw.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
– Duża konkurencja powoduje, że samodzielnym przedsiębiorcom coraz trudniej utrzymać się na rynku, działając w pojedynkę – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
– Mali gracze bez wsparcia znikają z rynku – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Zajęcia pozalekcyjne to nie tylko język angielski. Przyjdź na Targi Franczyza i zobacz, jak wiele jest pomysłów na biznes w branży edukacyjnej.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, pełne zatowarowanie i wsparcie, dzięki któremu możesz zarabiać od pierwszego dnia.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów