Da Grasso się odbudowuje

W miastach, gdzie konieczne okazało się zamknięcie pizzerii, w tej chwili otwierają się już nowe lokale. Tak jest np. w Sochaczewie, gdzie otworzyliśmy restaurację 22 czerwca, tak będzie w Łomży, Bydgoszczy.
Magdalena Piróg, prezes Da Grasso
Poniedziałek
27.06.2016
W tym roku Da Grasso podpisało już osiem nowych umów franczyzowych. Marka uzupełnia sieć po kilkudziesięciu zamknięciach w ostatnich latach.
 

Jeszcze niedawno właścicielki Da Grasso rozważały sprzedaż firmy. Prowadziły nawet negocjacje ze spółką Sphinx, ale ostatecznie do transakcji nie doszło. Teraz jednak o sprzedaży sieci już nie myślą.
Kryzys ekonomiczny spowodował, że odczuliśmy spadek obrotów – przyznaje Magdalena Piróg, prezes Da Grasso. – Jednak od roku czuć zdecydowane ożywienie w branży. Koniunktura się poprawia, Polacy wydają więcej pieniędzy na jedzenie, a obroty naszych franczyzobiorców rosną.

W ciągu ostatnich dwóch lat sieć pizzerii Da Grasso się skurczyła. Franczyzodawca rozwiązał umowy z 20 franczyzobiorcami.
 Nie chcieli rozwijać się zgodnie z wizją naszej sieci i nie świadczyli usług na odpowiednim poziomie – tłumaczy Magdalena Piróg.  Natomiast w miastach, gdzie konieczne okazało się zamknięcie pizzerii, w tej chwili otwierają się już nowe lokale. Tak jest np. w Sochaczewie, gdzie otworzyliśmy restaurację 22 czerwca, tak będzie w Łomży, Bydgoszczy. W tym roku podpisaliśmy już w sumie osiem nowych umów franczyzowych. W tej chwili funkcjonuje 170 restauracji z naszym szyldem. Jesienią otwieramy też drugi lokal własny, w nowo budowanej galerii handlowej Posnania w Poznaniu.

Według franczyzodawcy, inwestycja w pizzerię mieści się w widełkach od 150 do 350 tys. zł. Rozbieżność wynika ze stanu wyjściowego lokalu, z jakim ma się do czynienia. W przypadku pomieszczeń w stanie deweloperskim, w których trzeba zrobić od podstaw wszystko, łącznie z wentylacją, klimatyzacją, koszty będą zdecydowanie wyższe, niż w lokalu po funkcjonującej wcześniej gastronomii. Wstępna opłata za przystąpienie do sieci to 12 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 1464 zł netto.

Pizzerie Da Grasso otwierane są w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. Mieszczą się zarówno w lokalach przy ulicy (na dużych osiedlach, w centrach miast), jak i w galeriach handlowych.
 W galerii handlowej może to być zarówno lokal w food courcie, jak też samodzielna restauracja – mówi Magdalena Piróg. – Wolimy nawet tę drugą opcję, ponieważ dzięki samodzielnej sali konsumpcyjnej można lepiej budować relacje z klientami.

Franczyzodawca zapewnia wsparcie przy otwieraniu restauracji, szkolenia dla franczyzobiorcy i pracowników, wskazuje sprawdzonych dostawców artykułów spożywczych. Nowa restauracja zostaje włączona do systemu zamówień on-line, jest też obecna na portalach gastronomicznych, służących do składania tego typu zamówień (pizzaportal.pl, pyszne.pl).
Zapewniamy także ogólnopolski marketing całej sieci – dodaje Magdalena Piróg. – W połowie czerwca wystartowała np. wspólna kampania z gumą Orbit, na której opakowaniach zamieszczamy kupon, upoważniający do zakupu naszej pizzy za 5 zł. Wraz z początkiem Euro 2016 wprowadziliśmy też specjalną promocję dla kibiców, która potrwa aż do sierpnia, bo wtedy są Igrzyska Olimpijskie.


POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022