Da Grasso się odbudowuje
Magdalena Piróg, prezes Da Grasso
Jeszcze niedawno właścicielki Da Grasso rozważały sprzedaż firmy. Prowadziły nawet negocjacje ze spółką Sphinx, ale ostatecznie do transakcji nie doszło. Teraz jednak o sprzedaży sieci już nie myślą.
– Kryzys ekonomiczny spowodował, że odczuliśmy spadek obrotów – przyznaje Magdalena Piróg, prezes Da Grasso. – Jednak od roku czuć zdecydowane ożywienie w branży. Koniunktura się poprawia, Polacy wydają więcej pieniędzy na jedzenie, a obroty naszych franczyzobiorców rosną.
W ciągu ostatnich dwóch lat sieć pizzerii Da Grasso się skurczyła. Franczyzodawca rozwiązał umowy z 20 franczyzobiorcami.
– Nie chcieli rozwijać się zgodnie z wizją naszej sieci i nie świadczyli usług na odpowiednim poziomie – tłumaczy Magdalena Piróg. – Natomiast w miastach, gdzie konieczne okazało się zamknięcie pizzerii, w tej chwili otwierają się już nowe lokale. Tak jest np. w Sochaczewie, gdzie otworzyliśmy restaurację 22 czerwca, tak będzie w Łomży, Bydgoszczy. W tym roku podpisaliśmy już w sumie osiem nowych umów franczyzowych. W tej chwili funkcjonuje 170 restauracji z naszym szyldem. Jesienią otwieramy też drugi lokal własny, w nowo budowanej galerii handlowej Posnania w Poznaniu.
Według franczyzodawcy, inwestycja w pizzerię mieści się w widełkach od 150 do 350 tys. zł. Rozbieżność wynika ze stanu wyjściowego lokalu, z jakim ma się do czynienia. W przypadku pomieszczeń w stanie deweloperskim, w których trzeba zrobić od podstaw wszystko, łącznie z wentylacją, klimatyzacją, koszty będą zdecydowanie wyższe, niż w lokalu po funkcjonującej wcześniej gastronomii. Wstępna opłata za przystąpienie do sieci to 12 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 1464 zł netto.
Pizzerie Da Grasso otwierane są w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. Mieszczą się zarówno w lokalach przy ulicy (na dużych osiedlach, w centrach miast), jak i w galeriach handlowych.
– W galerii handlowej może to być zarówno lokal w food courcie, jak też samodzielna restauracja – mówi Magdalena Piróg. – Wolimy nawet tę drugą opcję, ponieważ dzięki samodzielnej sali konsumpcyjnej można lepiej budować relacje z klientami.
Franczyzodawca zapewnia wsparcie przy otwieraniu restauracji, szkolenia dla franczyzobiorcy i pracowników, wskazuje sprawdzonych dostawców artykułów spożywczych. Nowa restauracja zostaje włączona do systemu zamówień on-line, jest też obecna na portalach gastronomicznych, służących do składania tego typu zamówień (pizzaportal.pl, pyszne.pl).
– Zapewniamy także ogólnopolski marketing całej sieci – dodaje Magdalena Piróg. – W połowie czerwca wystartowała np. wspólna kampania z gumą Orbit, na której opakowaniach zamieszczamy kupon, upoważniający do zakupu naszej pizzy za 5 zł. Wraz z początkiem Euro 2016 wprowadziliśmy też specjalną promocję dla kibiców, która potrwa aż do sierpnia, bo wtedy są Igrzyska Olimpijskie.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
Końcówka roku obfituje w nowe otwarcia w wielu sieciach franczyzowych. Przegląd tygodnia 9-16 grudnia.
Da Grasso to największa franczyzowa sieć pizzerii w Polsce. Obecnie działa blisko 190 pizzerii, a już wkrótce dołączą kolejne lokalizacje.
Da Grasso rozpycha się w stolicy, Empik świętuje 75-lecie, a właściciel Circle K zdradza swoje plany. Przegląd tygodnia 21-28 października.
Targi Franczyza tuż tuż. Wśród licznych wystawców, obecnych 19-21 października w Pałacu Kultury i Nauki, najliczniej reprezentowaną branżą – jak co rok – będzie gastronomia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...