Pełnokrwisty biznes
Pod szyldem Delikatesy Mięsne Grot działa obecnie ok. 70 sklepów, z czego połowa należy do franczyzodawcy, a połową zarządzają franczyzobiorcy. Wszystkie zaopatrywane są wyłącznie przez zakład przetwórczy należący do franczyzodawcy.
– Pozycjonujemy się w segmencie premium, toteż przykładamy dużą wagę do jakości i świeżości produktów. Dlatego dostawy trafiają do sklepów codziennie, od poniedziałku do soboty – mówi Iwona Szklarska, dyrektor zarządzający ds. handlu i logistyki w spółce Grot.
Większość punktów pod szyldem Grot działa w województwie łódzkim i w Warszawie. Wynika to z faktu, że zakład przetwórczy, z którego zaopatrywane są sklepy, mieści się w Łodzi, a obecna logistyka sieci nie pozwala na dowóz towaru dalej, niż w obrębie ok. 200 km.
– Pracujemy nad rozbudową sieci dystrybucji, tak, by było możliwe zaopatrywania sklepów zlokalizowanych w większej odległości – zapewnia Iwona Szklarska. – Cały czas pracujemy nad rozwojem sieci. Jeszcze w tym roku zamierzamy otworzyć co najmniej pięć sklepów.
Minimalna powierzchnia sklepu Grot Delikatesy Mięsne powinna wynosić 40 m2. W lokalu eksponowane są trzy główne kategorie produktowe: mięso, wędliny i kulinaria. Szczegóły aranżacyjne są ustalane w zależności od metrażu i specyfiki lokalu.
– Nie narzucamy minimalnej wielkości miejscowości, w której można otworzyć sklep naszej marki – podkreśla Iwona Szklarska.
Franczyzobiorca musi wnieść opłatę wstępną w wysokości 5 tys. zł tytułem pokrycia kosztów przygotowania umowy franczyzowej. Wpłaca też kaucję zwrotną w wysokości 15 tys. zł, której wysokość może jednak być negocjowana. Koszt wyposażenia sklepu mięsnego sięga ok. 80 tys. zł
Franczyzodawca przekazuje partnerowi projekt wyposażenia i aranżacji placówki handlowej, a także zapewnia pomoc w przygotowaniu nowego sklepu lub zaadaptowanie istniejącego. Franczyzobiorca ma dostęp do szkoleń, a także zyskuje wsparcie koordynatora na etapie uruchomienia sklepu oraz przez cały okres współpracy.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Rodzinna piekarnia Oskroba działa w Polsce już ponad 90 lat. Firma rozwija się poprzez franczyzę. Ile trzeba mieć pieniędzy, żeby móc otworzyć własną piekarnię pod marką Oskroba?
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeden adres, dwa razy więcej możliwości
/28.11.2025
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów