Rośnie e-papierosowa franczyza
Należąca do British American Tobacco sieć eSmoking World, urosła o kilkanaście punktów od lipca. Firma spodziewa się, że liczba otwarć w najbliższym czasie jeszcze wzrośnie, ponieważ handel z internetu przenosi się do sklepów stacjonarnych, a niezrzeszone punkty szukają schronienia w sieciach.
Obowiązujące od września nowe przepisy, regulują rynek i zwiększają kontrolę nad dostępnością, jakością i bezpieczeństwem produktów zawierających nikotynę. W efekcie znika handel internetowy i na odległość, a dystrybutorzy mają obowiązek badania i zgłaszania wszystkich produktów znajdujących się w obrocie lub wprowadzanych na rynek. Ponieważ procedura jest bardzo kosztowna (nawet 50 tys. zł. za produkt), mniejsi importerzy lub producenci uszczuplają ofertę ustępując pola silniejszym graczom, wśród których największym jest ostrzeszowski CHIC Group, operator sieci eSmoking World. Firma zarządza obecnie 843 punktami sprzedaży (wyspy i salony), z czego ok. 432 prowadzone są w oparciu o model franczyzowy lub partnerski. Aż 80 proc. franczyzobiorców prowadzi więcej niż jeden punkt.
– To jeden z najlepszych wskaźników na całym rynku franczyzy – mówi Michał Brzemiński, dyrektor sieci franczyzowej eSmokingWorld. – Zawdzięczamy go kilku czynnikom – niskiej kwocie inwestycji, bardzo szerokiemu wsparciu franczyzodawcy oraz temu, że ten biznes jest stosunkowo łatwy w zarządzaniu, co pozwala franczyzobiorcom na otwieranie kolejnych punktów.
Koszt uruchomienia sklepu eSmoking World oscyluje wokół 30 tys. zł. W kwocie tej zawiera się pierwsze zatowarowanie punktu oraz zakup laptopa i kasy fiskalnej. eSmoking World należy do nielicznych franczyzodawców, którzy nie pobierają opłaty franczyzowej ani marketingowej, a nawet dopłacają franczyzobiorcy do lokalnych działań marketingowych i zapewniają program lojalnościowy dla klientów.
Nowe punkty eSmoking World mają powstawać w miejscowościach powyżej 10 tys. mieszkańców. Optymalna powierzchnia lokalu to 20-40 m2. Centrala firmy szacuje, że punkt franczyzowy eSmoking World prowadzony zgodnie ze standardami sieci zwraca się średnio po 6-9 miesiącach.
Polski rynek papierosów wart jest ok. 27 mld zł, zaś papierosów elektronicznych ok. 450 mln zł. Zważywszy, że w najbliższych latach proporcje te będą się wyrównywać, gra jest warta świeczki – zauważa Michał Brzemiński.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Handel pod presją kosztów
/10.12.2025
Sieć Chorten przekroczyła już 3000 sklepów partnerskich, a tempo dołączania nowych punktów wciąż rośnie. Co o tym decyduje?
Mariusz Mietelski po latach pracy w gastronomii zdecydował się wejść we współpracę z siecią Żabka. Jak ocenia z perspektywy czasu swoją decyzję?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Unikat.
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jak powstają bombki w polskiej fabryce
/24.12.2025
Ręczna praca, lata doświadczenia i setki detali składają się na jedną szklaną bombkę. W wywiadzie wideo zaglądamy do fabryki Szkło-Dekor i sprawdzamy, jak powstają ozdoby choinkowe trafiające na światowe rynki.
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie.
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje się coraz bardziej zróżnicowany i coraz częściej oparty na franczyzie.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rynek nieruchomości nie wrócił do starych reguł – klienci oczekują dziś nie tylko pośrednika, ale przewodnika przez cały proces zakupu. Rośnie rola technologii, liczy się jakość obsługi i zaplecze operacyjne. Sprawdziliśmy, jakie możliwości oferują sieci, które zapraszają do współpracy nowych partnerów.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów