Tax Care skonsoliduje rynek biur księgowych?
– Franczyza jest dla nas sposobem na bezpieczny i dynamiczny wzrost. W zamian za zaangażowanie dajemy franczyzobiorcom wsparcie rozpoznawalnej marki, dostęp do produktów finansowych oraz narzędzia niedostępne z poziomu indywidualnego przedsiębiorcy – mówi Leszek Czarnecki, przewodniczący Rady Nadzorczej Getin Holding i Getin Noble Bank.
Według danych GUS na rozdrobnionym rynku usług księgowych funkcjonuje ok. 70 tys. biur rachunkowych. Przeciętne biuro księgowe w Polsce obsługuje ok. 80 klientów. Tax Care, obsługuje łącznie 18 tys. klientów i jest pod tym względem liderem w skali kraju, z udziałem w rynku na poziomie ok. 1 proc. Firma planuje zwiększyć udział w rynku rozwijając sieć partnerską i franczyzową. Obecnie pod marką Tax Care funkcjonuje 270 punktów partnerskich i 53 placówki własne. Do 2020 roku spółka chce mieć ok. tysiąca biur rachunkowych, z czego 95 proc. ma działać w formacie partnerskim i franczyzowym.
– Przyświeca nam idea konsolidacji rynku oraz rozwój w regionach, w których nas nie ma – mówi Grzegorz Grodek, wiceprezes zarządu Tax Care. – Nie chcemy przykładać ręki do dalszego rozdrobnienia, dlatego najbardziej interesuje nas potencjał już funkcjonujących biur.
Tax Care interesuje się dwoma typami franczyzobiorców. Pierwszy i kluczowy dla spółki to właściciele średniej wielkości biur księgowych. Drugi typ to samodzielni księgowi albo przedsiębiorcy, którzy chcieliby rozwinąć skrzydła pod marką Tax Care. W obu przypadkach niezbędna jest fachowa wiedza, uprawnienia i niekaralność. Warunkiem niezbędnym jest również zaangażowanie w pracę biura. Firma nie chce bowiem nawiązywać współpracy z biernymi inwestorami.
Jeśli kandydat na franczyzobiorcę Tax Care prowadzi już własne biuro księgowe, ma szansę nabyć jedną z najtańszych franczyz w Polsce. Koszty adaptacji lokalu centrala szacuje na ok. 7 tys. zł. Cały koszt wyposażenia biura ponosi centrala (wizualizacja, meble, sprzęt IT, wdrożenie systemu księgowego, etc.). Wartość wsparcia Tax Care w inwestycję franczyzobiorcy firma szacuje na 34 tys. zł.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marketing konkurencyjny, ale zyskowny
/11.07.2025
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...